“Lege steden ” Jasper Polane

lege stedenisbn9789492099006

Toen ik op twitter wat las over “lege steden” werd ik meteen nieuwsgierig naar deze titel. Ik nam contact op en kreeg een uitnodiging voor de boekpresentatie. Helaas moest ik die missen wat ik heel jammer vond want naast de aanwezigheid van Peter Schaap kwam er ook een mentalist en uiteraard had het leuk geweest de schrijver Jasper Polane persoonlijk te ontmoeten. Gelukkig ontving ik een recensie exemplaar per post en dit boek heeft mij blij verrast ! Voor Boekenbijlage schreef ik een recensie maar ik wilde op mijn blog ook aandacht aan deze titel besteden.

Lege steden, is het eerste deel van de Fantasy thriller serie de onzichtbare maalstroom. Het verhaal speelt zich af in twee identieke steden Otrostaadt, gelegen in parallelle werelden: een victoriaans aandoende stad, die in de gaten gehouden wordt door gedachtelezers van de inquisitie, en een moderne versie waar de bevolking de beschikking heeft over uitzonderlijke machines.Wetenschapper Werner Boren wordt ontvoerd en van de ene wereld naar de andere wereld gebracht om daar mee te werken aan de geavanceerde machines omdat daar de Werner Boren uit die wereld er niet meer is hopen ze dat zijn dubbelganger zijn werk af kan maken.Heike Krim, een jonge vrouw die bij de inquisitie werkt, probeert Werner Boren op te sporen. Dan ontdekt Werner een derde mysterieuze versie van de stad, die niet zo verlaten is als hij lijkt..

Normaliter moet ik altijd even inkomen bij een fantasy boek, zeker als dit meer naar de science-fiction of steampunk neigt vanwege het taalgebruik, de aparte namen voor machines en dergelijke. Bij dit verhaal had ik dit echter niet.Je leest vlot door het verhaal en de vreemde woorden en namen vallen al snel op hun plaats dus stokt je niet in het lezen.Naast de nodige spannende achtervolgingen is er ook de nodige humor in het verhaal waardoor het zich niet makkelijk in een hokje laat stoppen waardoor het door een breed publiek zal worden gewaardeerd.

Lees mijn volledige recensie op Boekenbijlage

Ook is op boekenbijlage een interview geplaatst met de schrijver

Een aanrader voor liefhebbers van fantasy, steampunk en voor een ieder die uit zijn comfortzone wil stappen en iets heel anders wil lezen !

3 Comments

  1. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

  2. Pingback: The Friday Five: boeken die op de leeslijst moeten ! | conniesboekkies

  3. Pingback: ” Heren van Twist ” Jasper Polane | conniesboekkies

Plaats een reactie