De favorieten van 2017 door Veronique Janssen

Ook dit jaar zullen jullie de nodige lijstjes om de oren krijgen. Zelf zal ik ook mijn favorieten met jullie delen net als Felice Beekhuis en Veronique Janssen. Beide ken ik door het bloggen/recenseren en zien jullie  langskomen op mijn blog met gastrecensies.  Vandaag is de beurt aan Veronique.

Mijn-top-9-van-2017

Het is bijna 2018 en dat betekent een nieuw (lees)jaar! Vandaag blik ik nog even terug op 2017 en neem ik jullie mee in mijn boeken top 9. Dit jaar las ik ongeveer 110 boeken. Negen boeken verrasten me, vond ik bijzonder of bleven me bij.

De eerste vier kun je lezen op Veronique’s Boekenhoekje en de andere vijf kun je hier lezen. De volgorde van de boeken is de volgorde van de gelezen boeken op mijn Gelezen in 2017-pagina. Hier vind je ook de hele recensies.

En dan nu mijn favorieten! Veel plezier!

Voor-altijd-twintig-klein-238x380Voor altijd twintig – Sanne Hillemans

Ik verloor mezelf in dit boek en het verhaal raakte me persoonlijk. Ik leefde en huilde mee met de hoofdpersoon. Het is een rauw verhaal met mooie emoties.

mauriceMaurice – Anne-Laure van Neer

Maurice vond ik een origineel verhaal met zwarte humor waar je van moet houden. Het verhaal bleef me verbazen en de cover is heel interessant. De schrijfstijl van Anne-Laure was fijn en vlot.

( Voor dit boek schreef Veronique een gastrecensie op mijn blog: lees deze hier)

voor-jouVoor jou – Jojo Moyes

Dit verhaal vond ik prachtig. De liefde tussen Will en Louisa vond ik prachtig en was voelbaar op elke pagina. De humor van Will en het karakter van Louisa vond ik verfrissend.

Contact-Jeannette-Jansen-KimContact – Jeannette Jansen-Kim

Deze verhalenbundel van Jeannette vond ik geweldig. De verhalen zijn soms en soms heftig. Die afwisseling maakt het heel fijn lezen. De situaties zijn soms bizar en de personages zijn soms akelig herkenbaar.

Gezocht-heldGezocht: held – Paul Kater

Via Twitter leerde ik schrijver Paul Kater kennen. Ik was gefascineerd door de cover van de Gezocht-serie. Het verhaal zit vol fantasie en zit goed in elkaar. Ik ging van de hoofdpersonen houden.

De afbeeldingen komen van de site van Veronique.

Dank je wel Veronique voor het delen van je favorieten!

Zelf las ik van deze vijf titels er drie. Dit waren Voor jou,  Maurice en Contact. De andere twee hebben mijn nieuwsgierigheid gewonnen.

 

4 Comments

  1. Pingback: Mijn top 9 van 2017 - Veronique's Boekenhoekje

  2. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

  3. Pingback: Tbr- pile update, gelezen in december | conniesboekkies

  4. Pingback: Mijn top 9 van 2017 - Veronique's Boekenhoekje

Plaats een reactie