TBR-Pile tot aan plafond.. (whoops)

Gedeelte van mijn TBR-Pile :

Deze week kwam ik op Twitter een link tegen naar een blog van Iris van http://www.carpelibra.nl wat ging over haar TBR (to be read) berg. Onder het motto, nieuw jaar, nieuw begin is ze vast besloten om haar TBR berg  te beklimmen…  Met een aantal en een streven… een stoer besluit !

Tja.. ik heb dus al eerder geroepen dat ik er wat aan ga doen en de wil is er maar dan komt er weer zo’n mooi boek op je pad… Het is niet mijn schuld dat die berg hoger wordt want er komen gewoon te veel mooie boeken uit en op mijn plank.  Vluchtig tellen en ik dacht oei ik ga over de 150.. Op andere plank en stapel gewezen door manlief, even doortellen 194  (oeps) dus het idee is ook hier weer omhoog gekropen en ik dacht ik ga ze per genre, op alfabet op lijst zetten en echt tellen.. om vervolgens elke maand minimaal vijf titels van deze lijst te gaan lezen. Dat moet met mijn gemiddelde van 20 per maand wel lukken denk ik zo..

Lijst is af, als ik de boeken er bij tel die bij Femke op haar kamer liggen, oa. een aantal series die ik nog moet lezen van haar kom ik zelfs op het aantal uit van 272. Vallen er net ook nog twee boeken op de deurmat (BAM!  eerste boekenpost van 2016, heerlijk !) Dus we gaan van start met 274 boeken… (whoops).. Hoor ik daar de brievenbus… ( ja terwijl ik dit tik komt er weer een boek in de bus… ) 20160108_164449(Deze twee kreeg ik vandaag binnen en gaan dus boven op de stapel,want recensie exemplaren gaan voor)

Het idee is dus om jullie op de hoogte te houden van mijn poging tot slinken van mijn boekenberg. Als een soort stok achter de deur.  Ik zal daarom maandelijks een blik werpen op het aantal, zal ook informeren of daar nog boeken bij zijn gekomen. Verder mag ik van  mijzelf maar één boek per maand kopen voor mijn eigen berg… En dit mag alleen als ik er minimaal vijf heb gelezen van mijn berg..

Aangezien ik nu inmiddels uit de ontkenningsfase ben en mijn boekverslaving openlijk erken hoop ik op een beetje sociale controle van jullie kant, want ik heb natuurlijk totaal geen ruggegraat als ik in de buurt van een boekwinkel kom…

(ga ik nu even het  pakje van Clavis openen die net op de deurmat rolde)

17 Comments

  1. Hee Connie,

    Ik ben benieuwd naar je review van het boek van Margaretha van Andel. Ik denk dat zij wel goed schrijft. En succes met het laten slinken van de TBR! Ik laat eerst mijn bibliotheek TBR slinken van wat ik nu in huis heb en heb één plank vol boeken die ik dit jaar wil lezen. Dat wordt een uitdaging van dubbel zoveel pagina’s als afgelopen jaar.

    Veel leesplezier!

    Greetings by Sophie

    Geliked door 1 persoon

  2. Haha had je vraag verkeerd gelezen.. de TBR is nu 269. Je bedoelde hoeveel boeken in totaal…. dat zijn er ruim 1000… Ik heb er incl TBR 1003 in huis maar er staan ook nog drie tassen vol bij mijn zus die ze leende om te lezen, wat boeken bij een vriendin en een plank boven bij mijn dochter…. Dat exacte aantal blijf ik je dus nog even schuldig..

    Like

  3. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Plaats een reactie