Sta ik zomaar in de nieuwsbrief van uitgeverij Celtica…

Enkele weken terug had ik contact met Jeffrey Debris van uitgeverij Celtica. Voor de nieuwsbrief spreekt hij met boekenbloggers en hij vroeg of ik mee wilde werken aan een interview…  Ik voelde mij zeer vereerd al vroeg ik mij af of mensen dat wel willen lezen… Ik ben immers geen beroemde schrijver of getalenteerde illustrator… Maar omdat ik een zeer fanatieke lezer ben en ik toch wel graag over boeken praat en het geweldig vind als iemand mijn blog leest en daar weer een lees-idee uit haalt ging ik graag in op zijn aanbod..

mei2016 106 Dochterlief even gevraagd om een foto te maken van mij voor (een gedeelte) van mijn boekenverzameling want er moest wel een foto bij en die had ik dus eigenlijk niet.

Inmiddels is het interview in de maand brief van uitgeverij Celtica geplaatst en kan je online lezen. Ik heb heel veel leuke en lieve reacties gehad ! Dank jullie wel ! Enne ik was best wel een beetje een blije boekennerd om tussen boekennieuwtjes in te mogen staan…

Hier volgt de eerste vragen  van het interview:

Hi Conny, allereerst welkom! Op Twitter staat bij je profiel dat je verslaafd bent aan boeken. Dat komt goed uit, want ik interview immers boekenbloggers! Kun je naast je verslaving aan boeken nog iets meer vertellen over jezelf?

Inderdaad erg verslaafd, zou mijn niet-lezende echtgenoot zuchtend zeggen… Naast het lezen van gemiddeld 25 boeken per maand schrijf ik recensies voor Boekenbijlage en mijn blog, heb mijn huishouden en werk. Ik ben halverwege mijn opleiding tot verzorgende VIG-3 waarvoor ik ook af en toe de studieboeken in moet duiken (toch weer lezen). Ik ga hiervoor één dag per week naar school en werk daarnaast zo’n 24 uur per week in de ouderenzorg, wat ik erg leuk vind om te doen. Verder wandel en fiets ik graag en bezoek ik met plezier musea maar dat schiet er wel eens bij in. Altijd tijd tekort…

Zo te zien aan je to-be-read pile update van april heb je nog een flinke stapel boeken liggen, maar je leest ook veel en in verschillende genres. Wat is je favoriete genre? Mijn TBR-Pile is nu rond de 250 exemplaren. Waarbij de recensie-exemplaren voorrang krijgen. Dat is wel eens jammer want zo blijven er toch boeken liggen die ik wel heel graag eens een keer wil lezen. Ik heb in mijn vakantie aardig bij kunnen lezen en mij voorgenomen eens een gat te gaan slaan in mijn TBR-Pile. Maar ja er komen steeds weer zulke mooie titels uit… Op het moment lees ik het liefst historische romans (en dan liefst rond de middeleeuwen) en fantasy

Wil je het hele interview lezen kan dat via deze link

Klik om toegang te krijgen tot maandelijks-magazine-5-2016-cp-en-cpr.pdf

 

3 Comments

  1. Gefeliciteerd, wat leuk dat je gevraagd bent en leuk interview ook! De foto is ook erg mooi 🙂 (imposante boekencollectie!) Je hebt wel een intimiderende TBR pile hihi, ik vond mijn 27 al vrij veel! Veel succes, en natuurlijk plezier, met het lezen van al die boeken 😀

    Like

  2. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Plaats een reactie