“medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten” Stéphan Lam

mw online in zestig min 9789461262745/2018

Stéphan Lam, uitgeverij Haystack

Uitgeverij Haystack geeft de serie “digitale trends en tools in 60 minuten” uit. Met de titels uit deze serie informeer je jezelf snel en grondig in al meer dan 25 onderwerpen. Uiteenlopend van instagram, social selling, eHealth tot het overleven van je inbox.

Deze titel  “medewerkers als onine ambassadeurs’  is geschreven door Stéphan Lam. Hij helpt bedrijven en medewerkers om via sociale media te communiceren met bestaande klanten en nieuwe klanten, medewerkers te rekruteren en invloed uit te oefenen op de markt. De aangewezen persoon om dit boekje te schrijven.

Medewerkers hebben potentie als het gaat om bedrijfscommunicatie, aldus Stéphan Lam. Als je je medewerker in zet als je online ambassadeur met een goed programma kan dat alleen maar in je voordeel werken, volgens dit verhaal.

Zoals in eerdere recensies liet ik weten dat de 60 minuten serie handig is om je in een onderwerp te verdiepen terwijl het je niet al te veel tijd hoeft te kosten. En tijd is iets wat we koesteren in deze snelle wereld waar internet gebruik dagelijkse kost is.  De boekjes uit deze serie kosten dus niet veel van je tijd, hebben een duidelijke en eenvoudige opbouw, hebben met elkaar gemeen dat ze zeer toegankelijk zijn. Duidelijke taal, niet saai maar pakkend en iedereen kan er op haar of zijn manier wel een voordeel aan hebben.

Na de inleiding waarin staat dat we “sociaal ” weer in social -media moeten stoppen wordt er uitgelegd waarom online ambassadeurschap moet , wat je ervoor nodig hebt maar ook waar je op moet letten en dat het ook wel eens kan mislukken.  Het tweede deel is een zeven stappen-plan voor een ambassadeursprogramma.  Belangrijk is je doel stellen (wat wil je bereiken) , wie kies je als je ambassadeur, ondersteun je ambassadeurs en bereik je doelgroep. Vooral het kiezen van een goede ambassadeur, het gebruik maken van ieder zijn eigen talent ( de een schrijft vlot en de ander maakt mooie foto’s ) en ze te ondersteunen is de eerste stap naar succes.  Een tevreden medewerker is je beste visitekaartje.

Stéphan Lam weet het verhaal zo goed neer te zetten in duidelijke taal zodat iedereen er wat mee kan. Het is pakkend geschreven waardoor je inderdaad binnen 60 minuten door het verhaal heen bent. Door de inhoudsopgave kan je nog even snel die stukjes er uit pikken die voor jou interessant zijn en zo kan je de sociale media voor je laten werken.  Betere reclame dan die je eigen medewerkers maken kan je niet hebben.

Met dank aan uitgeverij Haystack voor het toezenden van het recensie exemplaar. De afbeelding van de cover komt van de site van de uitgeverij.

 

 

Advertenties

1 Comment

  1. Pingback: Het beste van 2018: Biografie/geschiedenis/ Mens&Maatschappij/ gezondheid | conniesboekkies

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s