“social selling in 60 minuten” Djoea van Zanten

social selling9789461262721/2018

Djoea van Zanten, uitgeverij Haystack

Uitgeverij Haystack geeft de serie “digitale trends en tools in 60 minuten” uit. Met de titels uit deze serie informeer je jezelf snel en grondig in al meer dan 25 onderwerpen. Uiteenlopend van instagram, eHealth tot het overleven van je inbox.

Dit voorjaar verscheen de titel “ social selling” geschreven door Djoea van Zanten. Al vanaf de middelbare school had hij vele bijbaantjes en begon hij de eerste stappen in de commercie te zetten. Hij deed aan deur-aan-deurverkoop en startte hij met vrienden zijn eerste bedrijf. Hij leerde het salesvak kennen en leerde hoe B2B-processen (handel van bedrijven naar andere bedrijven toe) en markteting in zijn werk gingen. Zijn voorliefde bleek te liggen bij online marketing en social selling. Hij is een van de gezichten van “Make Marketing Magic”, een van de meest toonaangevende bedrijven binnen B2B-markteting, hij geeft masterclasses en schreef nu dus dit boekje uit de ’60 minuten serie”.

“Social selling” heeft alles te maken met sociale media. Een kanaal waar je relaties kunt opbouwen en kunt onderhouden met potentiële klanten zonder je producten of diensten aan te prijzen. Het gaat er om als bedrijf gezien te worden en dat mensen je weten te vinden. Als ze dan iets nodig hebben komen ze wel naar je toe.

Dat klinkt uiteraard niet verkeerd en zou dat ook zo werken? Het voordeel van deze serie boekjes is dat je aan een onderwerp kunt snuffelen en er je voordeel mee kunt doen. De opzet is helder en duidelijk net zo helder als de layout van het handzame boekje op ansichtkaartformaat.

Na een uitleg waarom er zoiets is als “social selling” volgt er daarna de weg hoe je het als beste kunt benutten. Uiteraard moet je je eerst bedenken dat mensen druk zijn maar ondanks dat veel tijd bezigen op het internet. Ze hebben geen zin in telefoontjes of mensen aan de deur die wat willen slijten maar scrollen gerust uren over het internet.  Je moet als bedrijf je verhaal goed hebben, je doelgroep bepalen en je bewust zijn van de social-mediakanalen en bedenken waar jou doelgroep het meest zal vertoeven. Als je het profiel van je potentiële klant weet en je verhaal goed in elkaar steekt maar vooral als je je doelstelling duidelijk hebt kan je door middel van het benutten van social-media een succes boeken voor je bedrijf.

Djoea van Zanten heeft een duidelijk verhaal op papier gezet. Geen saaie marketingstof maar helder en to the point !  Het kost je maar een uurtje en je kan er als bedrijf zijnde veel voordeel uit halen.

Met dank aan uitgeverij Haystack voor het toesturen van het recensie exemplaar. De afbeelding van de cover komt van de site van de uitgeverij.

 

 

 

 

 

 

Advertenties

1 Comment

  1. Pingback: Het beste van 2018: Biografie/geschiedenis/ Mens&Maatschappij/ gezondheid | conniesboekkies

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s