“ster van acht” Jennifer Murgia

ster van acht blogtour promotie

Jennifer Murgia, Dutch Venture publishers, verschijnt oktober 2017.

Het kan je waarschijnlijk niet zijn ontgaan maar in oktober verschijnt er een nieuwe titel bij Dutch Venture Publishers van Jennifer Murgia te weten ‘Ster van Acht’. Omtrent deze titel is er een grote blogtour georganiseerd. (voor deelnemers klik hier), waar je recensies, interviews en andere artikelen vindt met betrekking tot deze titel.

Vandaag mijn recensie online

Persoonlijk hou ik wel van verhalen met fantasy en mystiek dus wilde ik wel mee doen met deze blogtour omtrent “Ster van Acht”. De bijhorende trailer vind ik ook erg mooi. Maar de cover daar heb ik andere gevoelens over.  Als ik dit boek in de winkel zou zien liggen zou ik er aan voorbij gaan. Ik vind foto-covers niet fijn omdat ik het liever zelf invul hoe de karakters er uit zouden zien. Bovendien staren deze personen mij aan met een dode blik die totaal niet uitnodigend is. Vooral de dame ziet er erg ‘versteend en gevoelloos’ uit terwijl ze dat in het verhaal helemaal niet is.

Maar ‘don’t judge a book by his cover’ dus over naar de inhoud, daar gaat het immers om. Het verhaal draait om Teagan (17), ze heeft al jarenlang beangstigende dromen. Ze ziet schaduwen in haar slaapkamer en lijkt die ook in het dagelijks leven te zien. Het begin is een wat lange aanloop waarin we kennis maken met Teagan maar je krijgt wel een goed beeld van haar. De rest van het verhaal verloopt vlotter en er is een goede spanningsopbouw. Dit komt mede doordat de dromen van Teagan en de belevenissen met de engelen door haar gewone leven heen gaan lopen. Teagan heeft één vriendin en is het slachtoffer van de pesterijen van de populaire dame uit de klas. Als er op school een nieuwe jongen komt, waar iedereen op valt, smelt ook Teagan.  Garreth is haar  droomprins, die haar beschermengel blijkt te zijn. Hij heeft een achtpuntige ster op zijn huid die met haar lotsbestemming te maken heeft. Geen goede beschermengel zonder een duistere kant en daar komt Hadrian op het toneel.  Uiteraard is er het goed/kwaad, duister/licht verhaal waarin zij de strijd aan moet gaan tegen de donkere Hadrian, bij gestaan door Garreth.

Het verhaal zelf vond ik niet bijster origineel en lichtelijk voorspelbaar maar de schrijfstijl is heel toegankelijk en de schrijfster weet de hoofdkarakters goed neer te zetten. De bij-figuren, om het zo te moeten  noemen, komen wat slechter uit de verf, voor de loop van het verhaal misschien ook niet zo belangrijk maar ik had daardoor wel het gevoel dat er meer uit te halen viel.

“Ster van Acht” is een lekker, toegankelijk leesbaar  paranormale fantasy young- adult verhaal voor een paar uurtjes leesplezier. Ik merkte dat het niet mijn boek is, na het lezen had ik wat meer verwacht, maar het zal zeker gewaardeerd worden door de liefhebbers van dit genre.

Met dank aan DVP publishers voor het recensie exemplaar. De afbeeldingen komen van de site van de uitgeverij.