Castlefest 2017, was weer geweldig!

20526156_1282311428562222_3253410204225093273_n

Afgelopen weekend was het weer één groot feest in Lisse, het Castlefest op het terrein van kasteel Keukenhof. Elk jaar kijken Femke en ik er weer naar uit en ook dit jaar hadden we er zin in. Met twee linkerhanden had ik een boekenjurk in elkaar geflanst en dat gaf veel gespreksstof. Mensen liepen achter mij aan als ik weer last had van bladverlies ( vrijdag veel wind dus leek wel herfst) om lief de blaadjes terug te geven. Ik zei meestal dat ik het boek al uit had en ze met alle liefde de pagina mochten lezen. Ik had voor deze jurk trouwens twee heel oude boeken gebruikt die ik én niet prettig vond om te lezen én die al uit elkaar aan het vallen waren dus bijna onleesbaar en in zeer slechte staat wat het slopen minder pijnlijk maakte. Want als er iemand is die zelfs een ezelsoor in een boek al als een doodzonde ziet.. ( Femke vindt het trouwens nog steeds niet kunnen hoor om hiervoor je boek te gebruiken).. en er zit geen enkele bladzijde van een van de auteurs in die ik dit weekend sprak/zag… ( dit even voor de duidelijkheid want dan was Femke bang dat ik de schrijverstent niet in had gemogen).

20620759_1283892501737448_4260888325678133998_n Op vrijdag was het een lekker rustig dagje en konden we alles zien wat we wilde zien. Zaterdag was mega druk en op die dag hebben we er maar een relaxt dagje van gemaakt met wat lezen in de zon want je kon bijna niet bij de kraampjes komen, voor mij een beetje te druk… en de zondag hebben we besteedt aan de laatste aankopen en nog wat mensen gedag te zeggen. En mensen gemist.. Zie je achteraf foto’s op instagram en denk je “verhip die zag ik wel maar wist niet dat jij het was.. dus bij deze sorry als ik je gemist hebt! ” .

Uiteraard mocht een bezoek aan Sophia Drenth niet ontbreken. Ik las met plezier haar Bloedwetten deel 1 Vonnis en deel 2 Verlossing  . Het tweede deel had ik digitaal mogen lezen voor het uitkwam maar ik moest toch even een fysiek exemplaar bij haar halen om vervolgens al diezelfde dag aan te beginnen.

 

Niks zo prettig als een fysiek boek in je handen en lekker te bladeren… ook leuk om mijn quote terug te vinden op haar flyer. Later die dag een flyer bij uitgeverij MACC waar mijn quote over de Verkenner van Karen Willenkens stond. Voor een boekennerd top om te zien. Merk je toch dat je recensies worden gelezen en gewaardeerd.

Johan Klein Haneveld stond er ook met zijn Krakenvorst en was als altijd enthousiast. Hij vertelde dat zijn SF roman in 2018 gaat verschijnen. Daar kijken we naar uit !  Zijn collega was iets minder blij met mijn papieren verschijning… Ze spaart heel oude en ook zielige boeken, dus om het goed te maken heb ik nog een aantal heel oude boeken voor haar verzameling liggen dus als ze mij een berichtje stuurt gaan ze haar kant op..

 

In de schrijverstent nog meer schrijvers gedag gezegd maar sommige waren druk in gesprek dus alleen even gezwaaid en alleen maar leuk dat ze het zo lekker druk hadden. Bij de stand van Futuro uitgevers even kennis gemaakt. Leuk om nu gezichten te hebben bij de emails. Ook was daar Pepper Kay, schrijfster van een zevental boeken waar ik er, door haar enthousiasme, twee van aanschafte, Drakenbloed en Drakenspoor . Ik heb ze het weekend meteen gelezen en mijn recensie zal snel volgen.

20635554_344103426012940_5972589068075139072_n (foto van uitgeverij)

Uiteraard ook langs bij uitgeverij Zilverspoor/ Zilverbron. Het heeft zijn voordelen dat de schrijvers niet zo snel schrijven dan dat ik lees zodat ik niet overal boeken aan kon schaffen maar het is ook wel weer jammer te moeten wachten. Mathijs Hulster had een sneak-preview van zijn vervolg op Portaal, de vrije wereld, dus kon even proeven aan de eerste vijf blz en moet nu maar geduld hebben.

20663781_1283892638404101_5120652398982144186_n Bij J. Sharpe het boek Syndroom aangeschaft waar ik hoge verwachtingen van heb… ben zeer benieuwd… Femke werd aangesproken door Ian Laverman en zowel van zijn eerste als nieuwe trilogie het eerste deel voor haar aangeschaft dus we zijn benieuwd. Femke heeft ook nog een boek van Rick Riordan aangeschaft want ooit moet haar verzameling van deze schrijver compleet worden.

20621025_1941131379234000_7027787965028436726_n

Al met al een bescheiden bookhaul wat ik toch ook wel weer knap vond.

 

4 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

  2. Pingback: “drakenbloed” Pepper Kay | conniesboekkies

  3. Pingback: Augustus #tbr update : een productief leesmaandje… | conniesboekkies

Geef een reactie

