Juli TBR-update en wat doen we in augustus?

20374767_1931180656895739_82390860075011466_n

Juli is alweer voorbij, en eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Door alle drukte op mijn werk kwam ik nauwelijks aan lezen toe, ik las deze maand ook maar 9 boeken, waarvan 1 kinderboek en 1 prentenboek. Voor mij is dat erg weinig en werd haast onrustig van mijn leesdip…

Gelukkig kan ik nu gaan genieten van een relaxte maand. Augustus begint voor mij namelijk met drie weken vakantie waarin ik weinig in de planning heb staan. Komend weekend staat in het teken van Castlefest waar ik samen met mijn dochter Femke naar toe ga. Daar hoop ik uiteraard enkele schrijvers te begroeten en de boekenkramen te bezoeken.

Verder ga ik mee doen met de #ohmybookathon. Een leesmarathon van 10 tot 15 augustus. Dit jaar organiseren ze ook een leesclub rond het boek ‘ duet met jou “ van Dani Atkins. Haar boek “versplinterd” heb ik met plezier gelezen dus zeer benieuwd naar deze titel. Doe je ook mee?  Lees op de site van #ohmybookathon hoe of wat.

Ook liet ik al eerder weten dat ik in mijn vakantie mijn blog eens wil gaan updaten en reorganiseren. Denk hierbij aan vaste rubrieken en met meer regelmaat gaan posten. Ik had het idee hier meer tijd voor te hebben daar ik klaar ben met mijn opleiding tot verzorgende IG. Maar dat een mens nooit uitgeleerd hoeft te zijn blijkt maar weer dat ik over twee weken een examen heb HBO-ouderenzorg en in november start met de verpleegkundige opleiding. Iets waar ik heel veel zin in heb en een extra stok achter de deur geef om meer regelmaat in mijn blog te stoppen zodat ik meer efficiënter met mijn tijd om kan gaan.

Ik heb in ieder geval  wel het een en ander idee in mijn hoofd dus dat mag er nodig uit komen. Sowieso wil ik maandelijks een boek gaan bespreken met betrekking tot de zorg of in het verlengde van mijn vakgebied, komt er een maandelijkse recensie van gastblogger Veronique Janssen en hoop ik dat Femke ook tijd ziet om maandelijks een bijdrage te leveren.

Plannen zat, nu de uitvoer nog!

Datum Aantal TBR pile Ontvangen en gekocht Gelezen Nieuw aantal
01-02-2017 289 19 29 279
01-03-2017 279 26 17 288
01-04-2017 288 25 19 294
01-05-2017 294 14 23 285
01-06-2017 285 19 17 287
01-07-2017 287 12 13 288
01-08-2017 288  7  9 286

Zoals je ziet heb ik deze maand 7 recensie exemplaren ontvangen en slechts 9 gelezen. Hierdoor blijft de boekenberg nog steeds wat schommelen rond de 285. Hopelijk sla ik tijdens mijn vakantie er een flinke deuk in. Ik heb expres geen recensie aanvragen de deur uit gedaan voor deze maand en hopelijk kan ik mij aan mijn afgepaste Castlefest-budget houden. Het scheelt wel dat ik veel titels al ken die ik daar tegen zal gaan komen.

Gelezen in juli

Autobiografische roman :

Romans:

  • Schlikker Roos             huisje, boompje, beest
  • Hermejer H.J.              de man die niet van robots hield
  • Watt Lauren                de bucketlist van mijn hond
  • Spielman Lori N          hou me vast
  • Laren, Jackie v             opstaan

Prentenboeken:

  • Hurk Nicolle v             hemelsblauwe jas (recensie op Boekenbijlage)

Kinderboeken:

Gezondheid & Maatschappij:

Van bovenstaande titels hoop ik zo spoedig mogelijk mijn recensies online te zetten of aan te bieden bij Boekenbijlage.

1 Comment

Geef een reactie

