TBR-pile update april 2017

18221667_1795809123766227_2682331658706795928_n mijn gelezen boekenberg

De laatste dag van de maand april alweer.  Afgelopen week in een huisje in Overijssel vertoeft. Slecht weer voor een vakantie zou je zeggen maar voor #vakantielezen ideaal ! En de bank lag daar ook nog heerlijk, open haardje aan… 10 boeken weggelezen. Waarvan de helft recensie exemplaren en de helft van mijn enorme TBR-pile.

Een lees-inhaalslag want het begin van de maand stond vooral in het teken van werk-beslommeringen waardoor ik toch bijna in een leesdip zou zijn gevallen. Gelukkig bijna, moet er niet aan denken zeg.

Gelukkig zijn alle belangrijke examens voor mijn opleiding nu achter de rug (niet officieel ben ik geslaagd, nog wel naar school tot 6 juli maar neem wel een boek mee), op werk de zekerheid dat ik een vast contract heb gekregen en naar welk team ik ga na mijn diplomering dus wat dat betreft ook in rustiger vaarwater. De planning om in september een vervolgopleiding te gaan doen gaat niet door maar daar heb ik mij (voor nu) in berust en zie het positief! Meer leestijd en meer tijd voor mijn blog en recensies voor Boekenbijlage.

In april mocht ik 11 boeken ontvangen. Waarvan het tweede deel van bloedwetten digitaal. Deze titel “de verlossing” heeft dit weekend zijn presentatie op Elfia, waar ik helaas niet mij kan zijn. Mijn planning was de recensie gisteren online te hebben maar bij gebrek aan pc is dat niet gelukt dus hoop ik dit zo spoedig mogelijk te doen. Ik lees nauwelijks digitaal maar voor dit boek maakte ik graag een uitzondering!

Verder won ik op facebook  het boek “hou me maar vast”van José Franssen. Een mooi persoonlijk verhaal over een dochter wiens moeder dementie heeft en zij beschrijft wat voor impact dat heeft op haar leven, dat ze naast haar plaats van dochter een mantelzorger is geworden.

Ik kocht zowaar maar drie boeken (wat ik heel knap vond van mijn persoontje) en dat was eigenlijk een samenloop van omstandigheden. De boeken voor de verjaardag voor dochterlief niet meegeteld want die zijn niet voor mijn TBR-pile (slap excuus).

De” grootste tegenvaller “die ik deze maand las was denk ik ‘verdermeer’ van Tahereh Mafi. Het is geen slecht boek hoor, integendeel, maar het was behoorlijk gehyped en ik had er veel meer van verwacht. Terwijl sommige het wegzetten als young adult vind ik het sowieso meer een kinderboek/jeugdboek omdat het boek een vrij kinderlijke toon heeft. Wel compliment aangaande de cover, wat een vrolijke en gezellige illustratie!

18156936_1192687297524636_3145503509350031583_n dit las ik afgelopen week

 

Datum Aantal TBR-pile Ontvangen en gekocht 29 Gelezen Nieuw aantal
01-02-2017 289 15+4=19 29 279
01-03-2017 279 10+16=26 17 288
01-04-2017 288 16+9=25 19 294
01-05-2017 294 11+3=14 23 285

 

Gelezen in april:

Thriller

  • Daniel Cole                          ragdoll
  • Anne Lou van Neer           Maurice
  • Megan Miranda                  vermiste meisjes
  • Linda van Rijn                    ski resort
  • Karin Fossum                      de fluisteraar

Horror /griezel

Roman

  • Carla de Jong                        de Johansons
  • Susan Juby                            terugkeer naar het kippencollectief
  • Anneke Kleine Staarman  de herkansing

Novelle

  • Herman Koch                      makkelijk leven

Korte verhalen

 

Young adult roman

  • Ursula Poznanski                layers
  • Lara Avery                            het geheugenboek

Young  Adult fantasie

  • Sanne de Bock                     verraad
  • Joyce Roele                           N22
  • Gena Showaler                    eerste leven
  • Karen Willekens                 de verkenner

Jeugdthriller

 

Waargebeurd/ gezondheid/ dementie

Kinderboeken / jeugdboeken

  • Tom Moorhouse              Kalle
  • Tahereh Mafi                   verdermeer
  • Kieran Larwood              Podkin Eenhoorn

 

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

