Leesheld Britt aan het woord !

“Hoi Conny,Ik ben ook een boekenblog gestart! Ik heb nu al bijna 100 lezers! Misschien vind je het leuk om ook eens te kijken!”

Dit berichtje kwam binnen op mijn facebookpagina en ik  ben gelijk een kijkje gaan nemen. Ik ken Britt van de basisschool waar mijn dochter Femke ook op heeft gezeten en ik weet dat ze een enorme boekenwurm is. Hoe leuk is het dan om zo een enthousiaste kinderboekenlezer te zien die haar eigen blog is gestart.Het leek mij leuk om haar blog hier even te noemen en een mini-interview met haar af te nemen.

FullSizeRender (1)

Wil je jezelf even voorstellen Britt?

Ik ben Britt ik ben 12 jaar en ik hou heel veel van lezen en daarom ben ik een blog begonnen om te vertellen over de kinderboeken die ik lees. Ik heb nu al meer dan 100 lezers en daar ben ik heel blij mee!! Ook ben ik sinds kort leesheld voor de site ik vind lezen leuk,  dat wilde ik hele graag en ik vind het superleuk dat ik dat nu mag doen !

leesheld-logo-klein

Heb je een lievelingsboek? Of genre?

Ik hou wel van een beetje spannende boeken zoals jeugdthrillers maar ik vind de heks van al het kwaad wel echt heel leuk!!

Heb je een boek wat je niet leuk vond en dat je niet hebt uitgelezen ?

De raketwedstrijd (van Haen en Mathijsen), ik had de eerste bladzijde gelezen en toen vond ik het niks.

Heb je een favoriete schrijver?

Eigenlijk heb ik er 4:  Carry Slee, Helen Vreeswijk, Eva Burgers en Thea Stilton

Welke boek zou er in elke schoolbieb moeten staan ?

Sneeuwstorm van Eva Burgers

sneeuwstorm

Heb je nog meer hobby’s behalve lezen ?

Ik vind het heel leuk om op mijn blog te schrijven en mijn eigen verhalen te schrijven en als dat niet kan ben ik bezig voor het goede doel zoals armbandjes maken!

Welke school/groep zit je ?

Basisschool de Schapendel groep 8 in Noordwijk.

Weet je al wat je later wilt worden? Zou je zelf een boek willen schrijven/?

Ja dat wil ik  wel!!, ik wil later schrijfster worden!

Wat is je boeken top drie voor dit moment?

Mijn boek top 3 is: 1. De heks van al het kwaad- Thea Stilton 2. Sneeuwstorm-Eva Burgers 3. Verdacht- Carry Slee

Wil je ook een kijkje nemen op de site van Britt ? Dan kan dat hier  of op instagram

Het logo van leesheld komt van de site ik vind lezen leuk , de foto van de cover van sneeuwstorm van de site van de uitgeverij.

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

