“Lege kamers” Sussane Koster

lege-kamers9789044827071/2016

Ik heb “lege kamers “gelezen van Susanne Koster, uitgeverij Clavis.

Dit is een roman dat gaat over een meisje wat last heeft van psychoses. Dit meisje heet Venita. Ze verhuist met haar broer en ouders vanuit een klein dorp naar Amsterdam. Ze is erg eenzaam tot ze Camila leert kennen. Met haar kan ze praten over haar schuldgevoel en dat ze boete moet doen. Camila is het met haar eens en dat is fijn omdat ze met haar familie er niet over kan praten. Langzaam kom je er achter wat er is gebeurd en wat er in het hoofd omgaat van Venita.

Ik vind het een goed boek ! De illustratie op de cover vind ik erg mooi en na het lezen van het boek er ook goed bij passen.  Ik vind het onderwerp interessant en daarom wilde ik dit boek ook lezen. Ik weet nog niet veel over dit onderwerp maar ik denk wel dat het verhaal een goed beeld geeft over het proces van het ziektebeeld. Ik denk dat het wel klopt. Achterin staan ook nog boeken en andere tips als je meer wilt weten over dit ziektebeeld.

In het begin was het voor mij wat onduidelijk waarover de hoofdpersoon zich zo slecht voelt maar dat wordt later duidelijker. Haar broer vind ik erg sympathiek omdat hij zijn best doet om haar te helpen. Haar moeder denkt dat ze haar dochter helpt maar doet dit juist niet. Haar manier is heel fouten ik vind haar daardoor ook niet sympathiek overkomen. Ze maakt het in het begin alleen maar erger al doet ze op haar manier haar best. Ik denk dat de moeder ook wel hulp nodig heeft.

Het verhaal is goed geschreven en de wanen goed beschreven. Je kreeg eigenlijk een kijkje in het hoofd van de hoofdpersoon en dat vind ik heel mooi gedaan. Het kwam heel echt over allemaal. Het maakt mij nog meer benieuwd naar meer van dit soort verhalen !

Femke

Lees hier de recensie van mijn moeder over dit boek

2 Comments

  1. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

  2. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

