“spiegeling”Isa Maron

cover_spiegeling 9789492099112/2017

Isa Maron, uitgeverij Quasis

In de serie splinters verscheen dit maal een kort verhaal van Isa Maron.

Splinters is een serie korte verhalen uitgegeven bij uitgeverij Quasis. De verhalen vallen  binnen de fantastische genres: fantasy, sciencefiction, bovennatuurlijke thriller, magisch realisme en horror. Zo kan je proeven aan verschillende genres en kennis maken met het werk van (fantasy-)schrijvers.

Isa Maron heeft zeven succesvolle thrillers op haar naam staan. Haar debuut Passiespel werd verkozen tot Beste Nederlandse Vrouwenthriller en haar vierdellige serie De Noordzeemoorden heeft mooie recensies.

Nu heeft ze dus een kort verhaal voor deze serie geschreven. Het verhaal gaat over een tijdreiziger die onderzoek doet naar de Nederlandse koninklijke familie en de moorden die rond de troon zijn gepleegd. Hij heeft hier een groot belang bij maar is niet de enige die op dat moment op die plaats is om de geschiedenis naar zijn of haar hand te zetten.

Het korte verhaal heeft een mooie opbouw en een mooi en bijzonder einde. Al vond ik het verhaal van een tijdreiziger niet zo origineel is de reden waarom hij op pad gaat wel leuk gevonden. Doordat deze persoon niet de enige is die de geschiedenis naar de hand wil zetten geeft het wat extra spanning al had dat van mij wel iets meer mogen zijn. Verder vind ik het een mooi gegeven als iemand in nog geen 45 bladzijden er ook nog een bevredigend einde aan kan schrijven.

Ik heb niet eerder iets van Isa Maron gelezen en dat is best knap omdat ik vaak genoeg recensies van haar verhalen voorbij zie komen waarbij ik denk dat zou ik eens moeten gaan lezen. Dan is deze serie weer bij uitstek geweldig omdat je zo kennis kunt maken met verschillende schrijvers. Maar dit genre is toch wel even wat anders dan haar thrillers dus qua verhaalsoort niet te vergelijken. Ik denk wel qua schrijfstijl want dat is toch een persoonlijk gegeven. En die vlotte pen die beviel mij wel. Dus het smaakt inderdaad naar meer en heb ik de titels van Isa Maron op mijn lijstje gezet.

 

 

Geef een reactie

