TBR lezen : #ikleesabc

20170118_092034 Vorig jaar had ik een maandelijkse TBR-Pile update wat ik op zich ook voor mijzelf wel prettig vond. Zo had ik een beetje overzicht over wat er aan boeken binnen kwam, wat ik las en nog moest lezen. Aan het einde van het jaar dacht ik dat mijn telling klopte maar toen ik de balans op ging maken was ik wat digitale recensie exemplaren vergeten en bleek de teller wat hoger te zijn en namelijk op 289 te staan.

Nu heb ik al die boeken in een apart boekenkastje staan ( en op een stapel er voor) en als ik dan eens tijd heb voor een boek, naast de recensie exemplaren stond ik er gerust een uur voor om te kiezen wat ik moest gaan lezen. Dat was eigenlijk weer zonde van de leestijd. Nu zie ik overal die leuke TBR-Jars voorbij komen. Maar om nu 289 titels op een briefje te kriebelen en in een potje te stoppen om vervolgens een titel er uit te trekken en dan weer een uur te zoeken naar die titel vond ik ook zo wat ( en dan nog eens het feit dat je al die boeken dan weer minimaal twee keer in je handen hebt).
Vandaar iets anders verzonnen. Ik begon met de eerste letter van het alfabet (achternaam schrijver) om vervolgens elk volgend boek een volgende letter te kiezen met het streven om elke maand het alfabet te lezen. ( tot de letters op zijn daar moet ik nog wat op verzinnen).

Zo gezegd zo gedaan… Bij sommige letters flink spitten en daar maar 1 boek bij gevonden bij andere letters een plank vol (dus toch weer kiezen). Kortom tot nu toe zit er aardig de vaart in en ben ik benieuwd of ik elke letter in de kast heb staan….

Tot nu toe gelezen:

#ikleesabc:

A Avery ,Tom De schaduw van mijn broer, jeugdboek 165 blz
B Bredow von, Katarina Ik en mijn broer, young adult 214 blz
C Charliers, Christine Jacht op het antiserum, young adult fantasy 361 blz
D Dowswell, Paul Sector 20, jeugdboek 255 blz
E Edward -Jones,Imogen

Ede van, Bies

Pop babylon, feelgood/chicklit

Verdwijnkind, kinderboek

266 blz

128 blz

F Feller, Pieter

Feller, Pieter

Flanagan, John

Kolletje tovert sneeuw, kinderboek

Piraten op schildpadeiland, kinderboek

Broerderband 6, de spookgezichten, jeugdboek

  24 blz

66 blz

378 blz

G Geest van der, Simon

Gouardo, Lydia

Wie is er bang voor de voetbalzombies, kinderboek

Iedereen wist het, waargebeurd roman

139 blz

207 blz

H Hollander den, Ellen

Helsdingen, A en R

Door het vuur, thriller

Internettaal, zelfstudie / nonfictie

238 blz

62 blz

I Indridason, Arnaldur Grafteken , thriller 255 blz
J Jansma, Linda Schuilplaats, thriller 348 blz
K Klein Haneveld, Johan Krakenvorst, Keruga, boek 1 , fantasy 370 blz
L Lesgever, Lex Nooit verleden tijd, waargebeurd WO2 verhaal 219 blz
M Maron ,Isa Spiegeling, kort verhaal uit serie splinters 44   blz
N  Nicolai, Anne  Sprakeloos, thriller  271 blz
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
3 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

