Femke las: “a world without you”Beth Revis

world-without-you 9781595147158/2016

Beth Revis, uitgeverij Penguin

Al een paar keer hebben wij de “booklybird-bookbox”ontvangen en elke keer zit er dus een mooi hardcover Engelstalig boek in. Ik lees veel Engels, voor school en omdat ik het leuk vind dus dat was ook een reden om deze boekenbox te bestellen. Zo kom je boeken tegen die jezelf niet snel zou kiezen of die jezelf nog niet ontdekt hebt. Het is wel altijd een young adult boek en dus engelstalig.

a”AWorld without you “ van Beth Rives zat in  één van deze  bookboxen en ik vind het één van de beste boeken die ik las dit jaar !

Het gaat over iemand met een geesteziekte. Hij denkt dat hij door de tijd kan reizen. De andere jongeren op het instituut hebben ook allemaal wat maar denken dat ze een soort kracht hebben en niet dat ze ziek zijn. Als de vriendin van de hoofdfiguur zelfmoord pleegt wil hij door de tijd reizen want hij weet zeker dat hij haar kan redden.

Het is geschreven in de ik-vorm, meestal vanuit de hoofdfiguur Bo maar soms zijn zus Phoebe. Het verhaal is goed te volgen en goed te begrijpen.

De cover vind ik heel mooi en past goed bij het verhaal. De draden die over de afbeelding lopen passen goed bij het verhaal. Als je het leest begrijp je waarom.

Zowel jongens als meiden zullen dit boek heel mooi vinden om te lezen. Ik zou daarom iedereen willen zeggen lees dit boek !

Het is een mooi verhaal op een originele manier geschreven.

Groetjes Femke

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

