TBR-Pile november update!

gelezen november.png

Het is bijna een cliché aan het worden maar ook deze maand vloog voorbij. Mede ook door de drukte thuis, op werk en studie. Ik heb een sprintje getrokken met mijn beroepsopdracht ( nog één onderdeel en dan is hij klaar), waarvan ik de klinische les deze week wel spannend vond. Vroeger op de basisschool kreeg ik al ongezonde kriebels als ik een spreekbeurt moest doen dus met rode vlekken in de nek hield ik mijn presentatie, mijn hobby zal het nooit worden. Ik hoef niet op de voorgrond, ik duik liever met een boek op de bank.

Deze maand ontving ik twaalf recensie exemplaren en schafte er zelf vijf aan. ( Okay eigenlijk plus drie voor Femke maar die liggen niet op mijn TBR-Pile).Ik las er slechts negentien waaronder een origineel prentenboek over de zus van Sinterklaas, een leuk kinderboek over een jongen die Kerstmis als naam had en was helemaal blij met de versie van Mark van Dijk van een Kerstlied van Dickens.Als ik geen toets anatomie/zorg had volgende week zou ik bijna al in de December Feestmaand stemming komen. Ik had eerste kerstcadeau al aangeschaft maar twee dagen later al aan Femke cadeau gedaan voor haar rapport (altijd wel excuus om boekcadeau niet te lang te laten liggen).

Verder verscheen er deze maand op de verjaardag van Jan Terlouw twee nieuwe titels op zijn naam. Ik las het Hebzuchtgas, een sprookje voor jong en oud. Mijn recensie volgt snel.En was ik behoorlijk onder de indruk van twee op dagboek gebaseerde boeken : Heleen en Kanker is keihard knokken. En gruwelijk genoten van de verhalenbundel Diabolik. Kortom weer een heel gevarieerde stapel gelezen en op naar december.Met wat minder leestijd daar ik dus echt braaf moet gaan leren voor een toets volgende week.

Ik las gisteren boek 305 uit. Had even het idee dat 365 boeken per jaar een leuk streven was maar  dat is wel heel hoog gegrepen met een drukke maand voor de deur.. Al ben ik wel vrij na de kerst…. #boekperdag?

Datum Aantal

TBR-Pile

Gelezen Ontvangen

Aangeschaft

Nieuw

Aantal

30-06-2016 230 28 44 246
30-07-2016 246 21 10 234
29-08-2016 234 40 16 210
30-09-2016 210 23 23 210
28-10-2016 210 22 32 220
30-11-2016 220 19 18 219

Gelezen in November:

 

KerstmisD

Dickens                         Een kerstlied (bewerkt door M. van Dijk )

Haig                                Een jongen met de naam Kerstmis

 

Kinderboeken /Jeugdboeken

Haig                                Een jongen met de naam Kerstmis

Frankema                      Hotel Silvermaen

Inez van Loon               Anna’s grote reis 

Kinderboeken/ non-fictie

L& R de Jong                Ons mooie voedselboek

G.Grice                         Het rariteitenkabiner

Prentenboeken / Sinterklaas

T.Fisscher                     de zus van Sinterklaas

Korte verhalen

Tom Thys                       Diabolik

T.Lauerhohn                 1897

Roman

G.Norton                       Bewaring

S.Popa                            De verovering van Vlaanderen

W.Wilbrink                   Julian de Zeeman

Thériault                       De eenzame postbode

J vd Hulst-Veerman  Gevangen wind

 

Sprookje/ Jeugdboek

J.Terlouw                     Het hebzuchtgas

Gezondheid

J. Lepstra                    Kanker is keihard knokken

J.Steenhoek                Heleen

Young Adult

Quick                           Boy 21

S.Garber                      Het zwarte hart

M.   Turtschaninoff   Maresi

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

