Roald Dahl: De top drie van gastblogger Tazzy

Tazzy heeft een blog op wordpress en is heel actief op facebook. Haar Roald Dahl top drie wil ze graag met ons delen.

roald-dahl-100-jaar_pagina_1-120x120 Roald Dahl,

Wie kent hem niet? Hij is een van mijn jeugdhelden. Naast zijn boeken, vond ik de verfilmingen ook erg leuk en spannend! Het is een Jubileum jaar en ik wil dat niet ongemerkt voorbij laten gaan! Op 13 september dit jaar, zou Roald 100 jaar oud zijn geworden. Dat heeft hij niet mogen worden helaas, maar wat heeft hij ons mooie verhalen nagelaten!

Wat maakt Roald Dahl zo goed in mijn ogen? De humor, de spanning en de oneindige fantasie in zijn verhalen, zijn gewoon top! Ik heb zijn boeken altijd verslonden. Maar ze werden ook vaak voorgelezen thuis of op school. De Heksen was een boek dat elk jaar op school weer terug kwam. En de GVR ook.

De boeken zelf krijgen bij de Fontein allemaal een nieuw jasje. Ze zien er echt prachtig uit! De illustraties van Quentin Blake zijn ook altijd geweldig en herkenbaar in zijn boeken!

Wisten jullie dat hij heel veel boeken heeft geschreven. En van sommige wist jij waarschijnlijk niet dat hij ze geschreven had. Je kent ze als films, denk ik. En de verhalen zijn tijdloos! Maar bijvoorbeeld The Gremlins, schreef hij al in 1943!!!!!!!!

Mijn top 3:
1. De Heksen
2. De gvr
3. De griezels

gvr lezend fontien

Het blog van Tazzy vind je hier

https://ikhouvanhorrorfantasyenspanning.wordpress.com/

De afbeeldingen komen van de site van uitgeverij de Fontein

2 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

