Oktober #Boektober TBR-Pile update

img_20161026_153953 Oktober loopt op het einde… En aangezien ik komende weekend meer Halloween hoop te vieren in plaats van te lezen heb ik alvast op een rijtje gezet wat ik deze maand heb gelezen en een update van mijn TBR-Pile gemaakt.

Ondanks een drukke agenda besloot ik toch mee te doen met #Boektober2016 maar ik merkte dat ik hier niet zo fanatiek in was als het jaar ervoor. Eigenlijk merkte ik dat ook met de medelezers van #Boektober2016 want ik kwam het ook niet zoveel tegen met updates op blogs als vorig jaar. Ik hield het braaf bij op instagram, pinterest en een boekenplankje op Hebban maar verder ook niet. #Boektober is in het leven geroepen om je lezen een boost te geven. Eigenlijk heb ik dat niet zo nodig en ik had mijzelf als doel gesteld om twintig titels te lezen. Mijn maandelijkse gemiddelde zeg maar in stand te houden vanwege die drukke agenda. Met een paar prentenboeken erbij is dat ook wel weer gelukt. Ik las in totaal 22 titels.

Verder was voor mij de verrassing van de maand een boek van Felix Weber ( pseudoniem van Gauke Andriesse) die een literaire thriller uitbracht met de titel ‘tot stof’. Ik las het boek in één ruk uit en vond het heel mooi. Ik ben ook bij de boekpresentatie geweest waar hij vertelde over zijn research en het tot stand komen van zijn boek. Dit deed het verhaal voor mij meer tot leven komen. Kortom een aanrader als je een echt literaire thriller wilt lezen en geen dertien uit een dozijn verhaal!

Afgelopen week was ik bij een theaterale lezing “mantel der liefde”over mantelzorg en Alzheimer, door Kees van Loenen. Indrukwekkend en mooi verteld. Er zijn plannen om het in boekvorm uit te geven en dat ga ik zeker in de gaten houden want hij gaf een zeer persoonlijk relaas van zijn ervaringen als mantelzorger en het zou door iedereen in de zorgsector een must moeten zijn om dit verhaal te horen/lezen.

Helaas heb ik ook heel wat boekpresentaties en lezingen moeten skippen deze maand omdat thuis, studie en werk voor gingen…. tijd is zo een raar iets..

De maand is nog niet om maar toch hieronder een foto van mijn bookhaul (misschien dat ik dan braaf de rest van de maand niets meer aanschaf… )

img_20161026_153614

De stapel (voor de kijker) links heb ik zelf aangeschaft ( jaja zo’n maand #booknobuy van september zet zo ook geen zoden aan de dijk al heb ik het excuus dat de helft van de titels in de aanbieding/opruiming waren) en de stapel rechts zijn gekregen  exemplaren.

Komend weekend naar Haunted Castle en laten daar nu ook weer schrijvers zijn, waarvan ik van twee zeker weet dat zij hun nieuwe boek mee hebben….. zal ik dit kunnen weerstaan?  Ook kijk ik nog uit naar Max Havelaar & Zombies van Martijn Adelmund om nog een beetje in de griezelsfeer te blijven.

Over Halloween gesproken… je kunt nog mee doen met de win-actie voor Bloedband of de twee kinder-griezelboeken op mijn blog !

Datum Aantal

TBR-Pile

Gelezen Ontvangen

Aangeschaft

Nieuw

Aantal

30-06-2016 230 28 44 246
30-07-2016 246 21 10 234
29-08-2016 234 40 16 210
30-09-2016 210 23 23 210
28-10-2016 210 22 32 220

 Gelezen in oktober 

Fantasy / Horror

Anthonie Holslag                    L.O.O.P 

Jeugdboeken

Bobbie Peers                            William Wenton en de Luridiumdief

Nienke Pool                             Falco en de gestolen Stympha’s

Ton Theunis                            Tweestrijd 

Kinderboeken

Nico de Braeckeleer                Halloweenbaby

Victor Kammeijer                    De zandzuiger

Patrick Lagrou                         Het grote griezelboek

Tosca Menten                          Dummie de mummie deel 8

Dolf Verroen                           Oorlog en vriendschap

 Prentenboeken

Floor Rieder                            Waar is Ludwig

Alexis Deacon                         Op weg naar huis 

Korte verhalen

Martine Bijl                             Hindergroen

Martijn Lindeboom                 Halloween horrorverhalen 

Literaire thriller

Felix Weber                            Tot stof 

Thriller

Hollie Overton                        Babydoll

Sterre Carron                          Gotcha! 

Romans

Anke Laterveer                       Lefbek 

Young Adult

Mathijs Hulster                        Portaal de vrije wereld deel 1

Juultje vd Nieuwenhof            Check-out

Patricia Verlinde                     Bloedband

Non fictie

Het Roald Dahl Woordenboek

James Brown                           Over alles

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

