“stilte is goud waard” Anthonie Holslag

stilte is goud waard 9789072810625/2016

Anthonie Holslag, speciale uitgave van Boekhandel Meck&Holt in het kader van de Spannende Boekenweken 2016

Een heel tijd geleden deed ik mee met een fotoprijsvraag na aanleiding van het uikomen van de verhalenbundel ‘een boledovergoten dageraad’. Begin juni werd ik blij verrast met de mededeling dat ik als prijs dit kleine bundeltje van de schrijver mocht ontvangen

Het bevat na het voorwoord van de schrijver zevental korte verhalen waarvan sommige nieuw en andere eerder gepubliceerd. Daardoor las ik een aantal voor mij nieuwe verhalen en dat is wel zo leuk.  Ik heb de bundels ‘zwarte muren’ en ‘bloedovergoten dageraad’ van Anthonie Holslag gelezen en die laatste besproken op mijn blog. Ik vind zijn verhalen een ware aanvulling voor het genre en zeker omdat het van Hollandse bodem is.  Om kennis te maken met zijn schrijfstijl is dit bundeltje een echte aanrader. Het ene verhaal wat meer ‘horror’ dan het andere, het volgende weer meer realiteit. Juist die twist van het zo realistisch mogelijk vertellen, met dagelijkse elementen geeft je die extra kriebel omdat het misschien jou wel zou kunnen overkomen? Dat stukje spanning waar bij je op het puntje van je stoel gaat zitten en af en toe over je schouder wilt kijken.

Het bundeltje is uitgegeven door boekhandel Meck&Holt als geschenk voor de Spannende Boekenweken 2016. Een unieke uitgave die ik ook nog eens gesigneerd mocht ontvangen. Op de site van de schrijver vind je meer informatie over zijn werk en deze verhalen.

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

Geef een reactie

