“Lynn!”Anke Kranendonk

lynn! 9789047705314/2014

Ik las vroeger met plezier de boeken  van Anke Kranendonk. “Liever een hond” vond ik erg leuk. Zij is al meer dan 20 jaar schrijfster en schrijft voor veel verschillende leeftijden. Toen ik een mail kreeg van Linda van de uitgeverij of ik het derde deel van Lynn wilde lezen vond ik dat wel heel leuk maar ik ken de boeken niet dus ze stuurde mij eerst het eerste deel toe die ik nu heb gelezen.

Achterflap: Lynn!  gaat over Linda, een stoer en grappig meisje dat gek is op sport. Maar dan zegt haar gymjuf “Wie denk je wel dat je bent? ” tja, denkt Linda, wie ben ik eigenlijk? Ze gedraagt zich chic bij het nieuwe mooie meisje uit de klas, ze doet interessant bij Marjorie, de dochter van de directeur, maar net zo lief raapt ze peuken met de stoere Fenna. Is ze van al die meisjes een beetje? Voortaan wil ze alleen nog maar zichzelf zijn. Maar dan een beetje leuker: gewoon Lynn!

Het is niet echt mijn soort boek, een verhaal wat ik zelf uit zou kiezen. Ik lees veel avontuurlijke, spannende en fantasy verhalen dus dan is zo’n realistisch verhaal voor mij wat saai. Als je wel houdt van dit soort verhalen is het wel een aanrader. Het is duidelijk geschreven met korte en makkelijke zinnen en het is net of het echt gebeurd kan zijn zoals de schrijfster het verteld. Dus je kan je dan goed inleven in de personen. En ik denk dat je soms best wel denkt wie ben ik nu eigenlijk en dat je dat dan alleen maar kan uitvinden door het te ontdekken.

De hoofdstukken zijn net als de zinnen vrij kort. Bij elk nieuw hoofdstuk is er een open ruimte boven de pagina in plaats van een cijfer of titel er boven. Ik denk dat dat niet echt nodig is. De letters zijn lekker dik en groot en het leest goed weg.

Ik denk dat het een echt meidenboek maar wel voor meiden die wat jonger zijn dan ik ben  of die meer van realistische boeken houden, net als de verhalen van Carry Slee.

Ik wil Linda van uitgeverij Lemniscaat bedanken voor het toesturen van het boek. De foto van de kaft , die ik wel mooi vind en goed vind  passen bij het boek , komt van de site van de uitgeverij.

 

Groeten Femke

 

 

 

2 Comments

  1. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

  2. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

