`Wraak` Arno van den Kieboom

20160619_161616 9789462661073/2016

Arno van den Kieboom , uitgeverij Schrijverspunt

Arno van den Kieboom, geboren in 1976, vond het op jonge leeftijd al geweldig om verhalen te schrijver maar pas eind 2011 begon hij aan zijn eerste thriller. Deze thriller , shock, kwam in 2013 uit. Dit is zijn tweede thriller.

Achterflap Karin en haar man Jordy leren door het swingen het koppel Niels en Vanessa kennen. Vanaf het eerste moment dat ze elkaar zien blijken Karin en Niels een enorme klik te hebben en tegen alle afspraken in worden ze smoorverliefd op elkaar. Maar al snel blijken ze meer gemeen te hebben met elkaar dan ze ooit hebben kunnen vermoeden. Voor Karin zit er niets anders op dan om Niels op te geven als geliefde. Deze laat het er echter niet bij zitten en verandert in een ware tiran. Hij zweert wraak op alles en iedereen die hem in zijn ogen het leven zuur maakt.

De cover is mooi en de vuist bij het woord wraak is goed gekozen. De baby kon ik pas plaatsen nadat ik wat langer in het verhaal zat en had mij eigenlijk wel op het verkeerde been gezet. In die zin dat ik in mijn achterhoofd tijdens het lezen die afbeelding hield met de vraag wat heeft ie er mee te maken. De vuist alleen had voor mij voldoende geweest.

De proloog bracht je gelijk al in aanraking met een heftige moordscene en beloofde wat voor de rest van het verhaal. Dat begon wat minder heftig omdat we eerst kennis moesten maken met de twee echtparen waar het verhaal omdraait. De prettige schrijfstijl zorgt er voor dat het verhaal in een behoorlijk tempo door gaat waardoor je ook vanzelf blijft lezen. Het is een luchtige stijl, soms iets teveel details bij dagelijkse dingetjes, maar in de regel blijf je behoorlijk bij de les en blijft het tempo er goed in.  De schrijver koos er voor om het grootste deel van het verhaal door de ogen van Karin te vertellen en dat lijkt mij voor een mannelijke schrijver een extra uitdaging.  Door af en toe in het hoofd te kruipen van Karin leer je de personen en situaties wat beter kennen en welke afspraken ze hebben gemaakt. Wat ik zelf jammer vond is dat vrij op het einde Karin weer in haar hoofd terug blikt naar de afspraken die ze had gemaakt met haar man aangaande het swingen waarbij ik het gevoel had van dit heb ik eerder gelezen, dat weet ik nu wel…. Gelukkig was dat maar bij één scene.

Verder ook een beetje tenen krommend over de  dames in het verhaal die niet al te sllim lijken naar mijn idee. Teruggaan naar de man die je mishandelt of afspreken bij iemand thuis die je niet vertrouwd maar goed dat is mijn idee. Je kan dan wel op één hand tellen dat dat niet goed zou kunnen gaan.
Gelukkig is de schrijver er in gelukt om toch een paar verrassingen in het verhaal te verwerken met een goede spanningsopbouw in een vlot lezend jasje. Je begint met lezen en je blijft maar lezen tot het uit is , en dat is voor mij altijd wel een must bij een thriller. Dat het je blijft boeien tot het einde.

 

 

 

 

Geef een reactie

