TBR-Pile Mei

006 Ik weet het de tijd gaat al snel genoeg en de maand mei is nog lang niet afgelopen maar ik moet van mijzelf de komende week studeren voor mijn examen van 2 juni en zal dus weinig leesboeken meer van binnen zien en studieboeken ter hand nemen.

De maand mei was een heerlijke leesmaand voor mij… Het begon met een weekje weg in eigen land waar natuurlijk een box vol boeken mee ging. Ik heb in mijn vakantie bijna 10 boeken gelezen.

Deze maand ontving ik 9 recensie exemplaren en ik kocht 8 boeken. Waarvan 1 bij een boekpresentatie en 2 voor Femke (die ik uiteraard stiekem zelf ook lees). Femke bezocht de Grijze Jager dag, helaas zonder mij , maar kocht daar nog het tweede deel van de Nedergrimm waarbij de schrijver deze ook voorzag van een handtekening maar die ligt niet op mijn TBR-Pile.

Op mijn blog heb ik deze maand zo’n acht recensies gezet waarbij één mini-leesclub over de Blockbusters samen met Felice Beekhuis (zij schrijft ook voor Boekenbijlage). Een leuke samenwerking die we in de toekomst wat meer willen uit gaan breiden.

Op Boekenbijlage verschenen deze maand 8 recensies van mij die later ook op mijn blog terecht zullen komen. Waarvan ook een dubbelrecensie met Felice.

Deze maand was het boek waar ik meer van verwacht had maar mij best tegen viel “Maestro”van L.S. Hilton. Het boek wat bij mij nog wat langer bleef doorsudderen was “achter de nevel”van Pisano. Van deze titel verschijnt zeer binnenkort nog een recensie. Ook het boek “Wendy’s moeder” van Marcel Vaarmeijer en “Zijspoor”van Josha Zwaan waren erg mooi. Ik hoop 31 mei nog naar een boekpresentatie van “Zijspoor” te gaan.

Verder deed ik mee met de blogtour van “Seance” van Valgaeren deze maand en zijn Femke en ik gestart als proeflezers van het nieuwe kinderboek van Michael Reefs, wat erg leuk is om te doen en Femke vind het helemaal geweldig.

Datum Aantal TBR-Pile Gelezen Ontvangen

Aangeschaft

Nieuw
Aantal
19-01-2016 272 12 8 268
31-01-2016 268 12 6 262
10-02-2016 262 9 10 263
26-02-2016 263 17 8 254
14-03-2016 254 14 18 258
30-03-2016 258 21 10 247
28-04-2016 247 28 26 245
25-05-2016

 

245 32 17 230

Wat ik las in mei: 

Romans

Leonardo Pisano    Achter de nevel

Marian Kramer       Het grote ontwaken

Joshua  Zwaan        Zijspoor

Gudrun Bongearts  Terug naar Hasselt

Susan Joby              Kippencollectief

Haruki Murakami    Mannen zonder vrouw

Matthijs Kleyn         Ik zie je

Hilary Mantel           De geest gegeven

Arie de Geus            Ademtocht

Grapic novel

Gary Northfield       Julius Zebra

Nanda Roep             Luna Flopfeest

Jeugdboek

Guido Kees            Zoon van Artan

Tanja Elbers            Niet voor softies

Robert Wolfe          Bangschool

Marcel Vaarmeijr   Wendy’s moeder

Alex Gina               George

Jeugdthriller

Natasza Tardio        Vlucht

Mel Wallis de Vries Kil

Thriller

LS Hilton                    Maestra

Helen Fitzgerald        Donor

Elizabeht Brundage   Alles houdt op te bestaan

Young Adult

Greet Beunenkamp      Jongen achter het masker

Roderick leeuwenhart  Pindakaas en sushi deel 1 en deel 2

Sarah M Fitzgerald       Appeltaart van Hoop

Margje Woodrow         Geraakt

Alwyn Hamilton           Rebel in de woestijn

Fantasy

Adrian Stone        Magycker

Prentenboek

Mark Janssen         Niets gebeurd

Jo Empson             Fijn konijn

Non fictie

Kristine Groenhart    Meisjesboeken van weleer

Nissen                    Draken

Kort verhaal

Bas Kock                Embryo

 

 

3 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

