“Mijn held” Ingrid & Dieter Schubert

20160518_1934279056376233/2004 uitgeverij Lemniscaat

Het echtpaar Ingrid & Dieter Schubert maken al meer dan dertig jaar samen de mooiste prentenboeken. Wat eigenlijk begon als een grap (ze maakte een verhaal voor een zoontje van een vriend die bang was voor leeuwen onder het bed, waarbij gekozen werd voor iets engers een krokodil onder je bed!, is uitgelopen tot een bibliografie van veel schitterende kunstwerkjes, want zo zou je deze prentenboeken wel kunnen noemen.

Voor #prentenboekperweek2016 kunnen de boeken van dit echtpaar niet ontbreken. Voor vandaag heb ik gekozen voor “mijn held”. Het boek heb ik voor mij liggen en het is letterlijk stuk gelezen. Mijn dochter kon er geen genoeg van krijgen… !

Een jongensmuis en een meisjesmuis zitten op een tak waarbij de jongensmuis het meisjesmuisje probeert te imponeren dat hij alles zo doorstaan, van hoge bergen tot hete woestijnen om maar bij haar te zijn. Hij zou alle afstanden kunnen overbruggen samen met zijn touw en alle gevaren doorstaan als een echte held, haar held…

Tijdens deze avonturen komen de meest mooie illustraties voorbij van kamelen en zeemonsters, vogels en dassen en nog wel het meest enge wezen, de kat in de tuin…

De warme illustraties in de echte Schubert stijl samen met de tekst, die uiteraard ook grappig is, met een leuke twist op het einde, nodigen uit tot lezen, voorlezen, herlezen , je krijgt er geen genoeg van. Doordat zij met weinig woorden, 1 a 2 zinnen per pagina en de mooie illustraties weten te boeien en ook omdat het één van de lievelingsboeken van mijn dochter was ( en is), kan ik het iedereen aanraden om het mee te nemen als je het tegen het lijf loopt in de bibliotheek.  Sowieso zijn alle boeken van dit echtpaar de moeite waard !

Ik las dit boek in kader van #prentenboekperweek2016 14/52

 

 

4 Comments

  1. Pingback: -Overzicht recensies- | conniesboekkies

Geef een reactie

