Nieuwe Grijze Jager is geweldig !

grijze jager toernooi Gorlan

Ik ben een grote fan van de Grijze Jager, ik heb de serie al twee keer gelezen en toen John Flanagan op de Grijze Jager dag vorig jaar vertelde dat er een nieuw deel kwam was ik heel blij maar moest ik nog wel heel lang wachten.grijzejagerdag 075 Grijze Jager dag 2015

Voor Boekenbijlage mocht ik samen met mijn moeder een recensie maken over dit boek. Grote verrassing was het toen het boek een paar dagen voor het in de winkel kwam al bij ons thuis bezorgd werd ! grijze jager boekToen het boek eindelijk uit kwam was ik heel blij en begon ik meteen met lezen !Het was ook wel spannend  of het net zo goed zou zijn als de andere boeken. Zeker als je zolang moet wachten.

En?

Ik vond dit nieuwe Grijze Jager boek echt weer heel goed.Ik vond het ook leuk dat Halt nu de hoofdpersoon is en het eerder afspeelt. Dus voor de eerste serie, zodat je meer uitleg krijgt omdat je verder terug gaat in de tijd.Zodat je ook meer weet over Halt, Crowley enzovoort. Dat zijn hoofdrolspelers in dit boek.

Ik vind het wel jammer dat ,omdat het verder gaat over een verhaal uit boek 11 je eerst het boek weer moet pakken om te lezen want niet het hele verhaal staat er in maar alleen een stukje. Dat had langer gemogen of misschien het hele verhaal dan had je er meer in gezeten. Als je de vorige serie nog niet hebt gelezen, of vergeten bent is dat misschien lastig als je niet het hele verhaal kent.

Het verhaal is avontuurlijk, spannend en goed  geschreven. Verhalen die zich in de middeleeuwen afspelen vind ik leuk om te lezen.  De Grijze Jagers zijn ook goede boogschieters. Dat doe ik zelf ook en lees je niet vaak in verhalen dus dat is voor mij extra leuk.Het leest snel en er zitten voor mij geen moeilijke woorden in . De hoofdstukken zijn kort en ook al zijn het er 45 het boek was voor mij te kort omdat ik het zo leuk vond. Maar het is als deel van een serie wel dik genoeg denk ik. Ik hoop dat er snel weer een volgende deel komt en ik niet weer twee jaar hoef te wachten.

Vanaf dat ik de boeken lees van de Grijze Jager vind ik dat mijn moeder ze ook moet gaan lezen. Ze heeft alleen het eerste deel uit en gaat niet verder met de serie. Maar nu ze deze ook gelezen heeft wil ze ook de serie lezen !

Heb jij de Grijze Jager boeken ook gelezen ? Vond je ze leuk?

Groetjes Femke

Op Boekenbijlage staat onze recensie

Nieuwe Grijze Jager was het lange wachten waard

En op de site van de Grijze Jager staat alles over de boeken en de Grijze Jager dag waar ik dit jaar ook weer naar toe wil gaan ! http://www.degrijzejager.nl

 

 

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

