Ik las “schaduwloper” van Christien Boomsma

 

kaft schaduwloper 978905116339/2014

Christien Boomsma , uitgeverij de vier windstreken

Op de wintereditie van Castlefest heb ik Christien Boomsma ontmoet en ze vertelde mij over haar boeken.

facebook_1451028236601

Ze heeft geschiedenis gestudeerd en werkt als journalist. Zij heeft al een aantal jeugdboeken geschreven. Spookbeeld, een verhalenbundel heb ik pas gelezen maar die vond ik niet eng genoeg. Ik was dus heel nieuwsgierig naar dit boek.

Vooral de kaft vond ik heel mooi en ik zelf na het lezen van het boek een tekening gemaakt die ik hieronder zal plaatsen.Als je de spannende kaft ziet en je leest de inhoud op de achterzijde weet je eigenlijk nog niet veel en dat is wel fijn. Dan blijft het een verrassing waar het verhaal naar toe gaat.

Dit staat op de achterzijde:De vijftienjarige Luca is er helemaal klaar mee. Haar ouders zeuren over haar schoolprestaties, haar klasgenoten over make-up en de nieuwste apps. En haar vriendin Nina heeft alleen nog oog voor haar vriendje. Huiswerk, vriendjes en make-up. Is dat werkelijk alles?Maar dan hoort ze op het schoolplein een snerpende ringtone van een mobieltje en besluit op te nemen. Een angstige stem smeekt om hulp. Vanaf dat moment staat alles op zijn kop. Luca ontdekt dat duistere wezens uit Schaduw haar wereld bedreigen.

Ik vond het een leuk boek met wat verassende dingen erin. Toen ik het begin las dacht ik eerst dat de vriendin de hoofdpersoon was maar gelukkig was dat niet zo.Want toen ik dat las dacht ik echt even dat het een tuttig verhaal zou zijn.Die vriendin is namelijk van de make-up en de vriendjes en dat vind ik niet spannend om over te lezen.Maar gelukkig was dat  dus niet zo en was het verhaal goed geschreven en goed voor jongens en meisjes!Het was spannend en verrassend. Ik hou wel van fantasy verhalen die een beetje apart en duister zijn.

tekening schaduwloper

Degene die het verhaal gelezen hebben begrijpen wie er op mijn tekening staan. Wil je dit ook weten? Dan moet je het boek maar snel gaan lezen !

signeren schaduwloper Het is altijd gaaf als een boek een boodschap van de schrijver heeft.

Groetjes Femke

 

 

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

