Februari voor de deur…

Het is een raar idee dat de eerste maand van het jaar alweer om is. Het lijkt wel gisteren dat ik met de familie het spel “30 seconds” speelde op oudjaarsavond met een oliebol in de hand. Een korte terugblik op de afgelopen maand waarin ik slaagde voor mijn skillstoets op school (dus hop aan de gang in de praktijk, geen injectiespuit is meer veilig), veel tijd kwijt was aan werk, studie en de gezellige lessen EHBO en toch nog tijd had om te lezen.

Zoals jullie voortaan in mij TBR-Pile update stukjes kunnen lezen heb ik 24 titels gelezen afgelopen maand. In deze updates zal ik bij houden welke titels ik las en hoeveel boeken ik nog heb liggen om te lezen en wat er af is gegaan/ bij is gekomen. De belofte gedaan niets meer aan te schaffen voor ik deze berg met 10 heb laten slinken (en ja ik tel binnen gekomen recensie boeken er weer bij op…)

Ik heb verder nog wat titels liggen waar ik deze week de recensies van ga schrijven en nog een paar boeken te lezen:

20160130_145215 deze recensieboeken liggen klaar..

Mijn voornemen om op mijn blog aandacht te besteden aan het Roald Dahl jaar heeft veel leuke reacties gekregen. Het eerste gastblog is geplaatst en deze maand is het de beurt aan de schrijfster/uitgeefster Nanda Roep ! Wil je weten wat zij heeft met de boeken van deze grootmeester hou dan mijn blog in de gaten!

matilda liggend lezend op grond

Afgelopen maand heb ik drie  win-acties gehouden en ook daar had ik leuke reacties op ! “een schitterend ongeluk ” van Inge Ipenburg kwam bij een liefhebber terecht en het boekje “de zonnebloem” viel in goede aarde bij het buurmeisje van de gelukkige. Het boek ” onder de maan” is afgelopen week naar de winnaar gezonden. Benieuwd wat zij er van vind..

Komende maand zal ik niet veel met mijn neus in de leesboeken zitten. Klinische les op werk en beroepsopdracht gaan voor.

Wel  hoop ik op woensdag 10 februari naar een lezing van Hans Siepel te gaan bij Boekhandel Wagner in Sassenheim. Hans Siepel heeft  het boek ” Stemmen van de Ziel”, een ander kijk op dementie geschreven.

hanssiepel Hans Siepel

Het verhaal van zijn dementerende moeder laat die andere betekenis van dementie zien. De geest van een dementerende houdt niet op te bestaan wanneer hersencellen worden aangetast. Integendeel. De diepere lagen komen in de nevelen van de dementie aan de oppervlakte. De Ziel spreekt. Deze lezing gaat over die andere werkelijkheid die met de bril van de Ziel zichtbaar werd. Als je in die werkelijkheid durft te treden, krijgt dementie zo veel meer betekenis dan slechts het dichtslibben van hersenvaten. De strijd van zijn dementerende moeder en het waarom van dat gevecht, haar waargebeurde verhaal maakt dat duidelijk.

Ook wil ik naar onze plaatselijke boekhandel te gaan. Die zijn het eerste weekend van januari verhuisd en die winkel is echt schitterend geworden, inclusief koffiebar en veel leuke zithoekjes. Ik wil daar wat foto’s schieten om jullie mee te laten genieten van deze mooie winkel. ( en ja ik ben er al binnen geweest en ik heb echt niets gekocht, wat ik heel knap van mijn persoontje vind)…

Kortom op naar een minder stormachtige februari maand!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

