2016: Roald Dahl! Gastbloggers gezocht!

boeken januari 039 2016 is niet alleen het jaar van het boek maar ook het jaar van Roald Dahl

Roald Dahl (13 september 1916 – 23 november 1990) is één van de beroemdste kinderboekenschrijvers ter wereld en schreef er meer dan vijfentwintig. Dahl’s kinderboeken, zoalsDe GVR, Sjakie en de chocoladefabriek, Daantje de wereldkampioen, Matilda en De heksen zijn verfilmd, bekroond en worden door kinderen over de hele wereld gelezen.

Op 13 september van dit jaar is het dus honderd jaar geleden dat hij is geboren en dat is reden voor een “feestje”…. Zo gaat uitgeverij Fontein zijn kinderboeken weer uitgeven in een nieuw jasje, elke maand één met uitzondering van januari. Deze maand verschijnen alle e-books van zijn boeken. in juni verschijnt de film GVR en in de Roald Dahl week (13-20 september) komt er voor 150.000 leerlingen een echte Roald Dahl krant! Ook zal er in het najaar een expositie zijn in het Letterkundig Museum, kortom genoeg om naar uit te kijken. …

Zelf vind ik de verhalen, niet alleen de kinderboeken maar ook zijn andere werk, geweldig ! Het is dus niet vreemd dat ik daarom aandacht wil besteden op mijn blog aan deze schrijver waarvan zijn verhalen nog steeds van deze tijd zijn en waarvan ik vind dat ieder kind minstens één boek van hem gelezen zou moeten hebben!

Later deze maand zal ik wat meer laten weten over mijn planning aangaande dit onderwerp voor de komende periode wat ik wel nu met jullie wil delen is deze oproep: Gastbloggers gezocht ! Het leek mij namelijk leuk om elke maand een stukje te plaatsen dan wel door mijzelf of door een gastblogger. Dit kan een recensie zijn, een anekdote of gewoon wat jij hebt met Roald Dahl ! Ik had al een oproepje op Twitter en Facebook gezet en kreeg al een paar leuke reacties. Maar een jaar heeft 12 maanden dus als jij het ook leuk vind een stukje op mijn blog te zijn stuur mij dan een mail met je idee ! Dit kan naar conniesboekkies@gmail.com

boeken januari 037

 

3 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

