Castlefest Wintereditie Bookhaul

 

20151220_140600_HDR.jpg

Zondag 20 december ging ik met mijn nicht Suzanne en Femke naar Castlefest wintereditie. We zijn al een aantal malen naar Castlefest geweest ( eerste weekend in augustus) en waren benieuwd naar de winter-versie. Vanaf het betreden van het terrein zat de sfeer er al goed in maar ook al wisten we dat het kleiner zou zijn was het eigenlijk wel een stuk kleiner dan ik had verwacht. Neemt niet weg dat ik mij prima heb vermaakt !

Op verzoek ging ik(onder protest) met afgepast budget op stap want de schrijvers/boekenstands hadden immers mijn voorkeur tijdens mijn bezoek aan Castlefest. Ik sprak Tisa Pescar en vertelde dat ik haar boek verrassend, anders en heerlijk leesbaar vond. Ik had De dochter van de Toragh op Haunted Castle aangeschaft en nog even snel uitgelezen voor ik naar CF ging. Ze had in haar stand één van haar met de handgemaakte kostuums van de karakters uit haar boek staan en die was echt schitterend! Op facebook vind je niet alleen haar pagina maar ook één over dit boek en één over haar mooie kostuums:

tisa pescar

Deze foto is van Tisa Pescar en laat het kostuum zien wat ze bij zich had samen met de cover van het boek. (recensie volgt snel).

Ik heb twee gesigneerde boeken bij haar gekocht Alfa en Maire.

20151220_150158

Verder sprak ik nog even met Jasper Polane van uitgeverij Quasis. In januari verschijnt er weer een nieuwe splinter en ik ben zeer benieuwd naar de delen uit deze serie na het lezen van het eerste boekje van Likaiar.

We spraken nog even met de schrijfster van de raketwedstrijd Anaïd Haen en zeiden Patty van Delft gedag. Femke was blij haar weer te zien en kreeg een leuke goodiebag… Voor 2016 staat deel 3 van Dragan Duma op stapel en ik weet al iemand die niet kan wachten !   Om de tijd te vullen met andere verhalen hebben we het boek van Rianne Lampers De vriend van de koning  meegenomen nadat hier enthousiast over werd verteld. Zo ook De tranen van Tataneh van Verdasselt op de stapel er bij gedaan.

Christien Boomsma vertelde heel leuk en enthousiast over haar verhalen. De keuze was moeilijk welk boek van haar Femke wel mee wilde nemen. Spookbeeld met illustraties van Iris Compiet sprak meteen aan en ook Schaduwloper klonk goed. Het liefst had ik ook de andere boekenstands bezocht maar er zijn zoveel leuke boeken dat je een keuze moet maken …

Het was leuk om de verhalen van de schrijvers te horen, handjes te schudden, gezichten bij namen te krijgen en jammer dat ik toch ook weer de kans zag om Sophia Drenth (schrijfster Bloedwetten) mis te lopen. We liepen wel  een  Jack Sparrow tegen het lijf die onze foto wilde nemen dus daar ging de boekentas even voor opzij. Zo vaak gaan wij immers niet samen op de foto …

Thuisgekomen verdwenen de boeken op de kamer van Femke omdat ze vond dat ik toch eerst mijn recensieboeken moest uitlezen …

IMG-20151220-WA0014 Kortom een geslaagde middag en hopelijk komt er volgend jaar weer een wintereditie die wat groter kan worden opgezet en wie weet met sneeuw..?

 

 

 

2 Comments

  1. Pingback: Overzicht berichten | conniesboekkies

Geef een reactie

