December-update !

boekenboom

December de drukste maand van het jaar, niet alleen qua feestdagen, gezelligheid maar ook (werk-)verplichtingen, kortom te weinig dagen in de maand!

Meestal sluit ik de maand af met wat ik die maand heb gelezen en wat er op de planning staat voor de komende maand.

Omdat ik komende twee weken veel moet werken heb ik een flauw vermoeden dat er wel eens wat bij in kon gaan schieten dus nu even een tussendoortje ! (en om jullie alvast te wijzen op de komende win-acties op mijn blog!).

December ging van mij met een leuke weggeef-vijfdaagse van start. Erg leuk om te doen en gezien jullie reacties ook erg goed ontvangen! Met dank aan uitgeverij Lemniscaat en uitgeverij Moon!  Ik was eerst een beetje bang dat er wel heel veel win-acties voorbij kwamen bij medebloggers dat het voor jullie ook een overdaad zou zijn maar gelukkis is dit niet het geval !
Dit blijkt ook uit de reacties die ik krijg op mijn lopende actie voor het boek “Kate Howard: bloedlijn” van Joyce Pool. Je kan nog mee doen! Woensdag de 16e maak ik de winnaar bekend en doe ik mee met een blogbom voor het boek “Gangster Anders en zijn vrienden (en een enkele vijand)”een titel die alleen maar kan passen bij schrijver Jonas Jonasson die ook al iets had met een bommenmeisje en een man die op zijn honderjarige leeftijd uit het raam moest klimmen… Benieuwd wat ik van dit boek vond? En wil je zelf kans maken op dit boek? Check dan aankomende woensdag mijn blog !

Naast de vele win-acties beginnen op het internet ook de “lijstjes” langs te komen en of de uitdagingen die ze zichzelf opgelegde uitdagingen zijn behaald. Zelf wilde ik voor “ik lees Nederlands 2015″een 40 titels lezen. Dit is gelukt. Ik heb mijn 75 boek daarvoor uitgelezen. Voor een overzicht van alle deelnemers, de gelezen titels en links naar recensies

http://ikleesnederlands.nl/

Er wordt nog gezocht naar iemand die deze site wil gaan hosten voor 2016 dus heb je interesse stuur een mail naar de initiatiefnemers van dit jaar !

De bibliotheek kwam met het motto “iedere week een boek”, de teller staat bij mij op 210 dus die 53 titels heb ik wel gelezen. Mijn Goodreads van 200 titels is dus ook gelukt al vind GR van niet omdat niet alle titels er in staan en ik geen puf heb om alles handmatig in te gaan voeren.

Voor deze maand stonden er 13 titels klaar maar of dat gaat lukken met de komende drukke weken voor de boeg?  Ik zit al drie dagen in een soort (voor mij dan ) leesdip. Dat wil zeggen dat ik de komende drie dagen nog geen boek heb uitgelezen. Maar dat gaat vast wel weer goed komen! Er liggen sowieso nog een paar uitgelezen titels te wachten op een recensie.

En dan nog de moeilijkste vraag van het jaar die ik voor mijn kiezen kreeg : Of ik voor Boekenbijlage wilde laten weten wat voor mij het beste boek van 2015 is!  Oei dat is moeilijk voor een besluiteloos type. Een top tien of top vijf maar het beste ? Ik heb mijn keuze inmiddels aan Pieter Feller van Boekenbijlage laten weten maar bleef toch een beetje met die top tien zitten. Ook mede-recensist Felice Beekhuis van Boekenbijlage had dat euvel dus samen komen we hier snel op terug !

Kortom jullie horen nog van mij hoor dit jaar maar of dat voor de kerstdagen zal zijn ???? Alvast een fijne kerst toegewenst voor het geval dat dat niet helemaal lukt !

boekkerst

 

 

 

 

 

 

 

2 Comments

Geef een reactie

