Happy Halloween!

IMG_20151029_064654 (2)Wat een goed idee! Was het eerste wat me te binnen schoot toen ik dit zag… Nu moet ik zeggen dat ik niet snel bij het lezen van een boek zal schrikken maar een lekker eng of gruwelijk boek sla ik niet af !

Ik ben eens even mijn kast in gedoken voor een paar leuke Halloween titels om bij kaarslicht te gaan lezen.

hallobooks 034 “het mysterieuze kerkhof” van Darren Shan en “de dief van altijd” van Clive Barker zijn twee titels die ik aan Femke door wil sluizen om te gaan lezen.

hallobooks 036In “de dief van altijd” verveelt Harvey Swick zich dood, het is saai op school en het regent… Hij springt een gat in de lucht asl hij kan ontsnappen naar meneer Lupo’s Luilekkerhuis, waar wonderen nog echt gebeuren en waar elke kinderwens in vervulling kan gaan… Maar na verloop van tijd laat het huis ook een duistere kant zien..

hallobooks 048 Darren Shan is één van mijn favoriete auteurs. “het mysterieuze kerkhof” is de favoriete speelplaats van veel kinderen, het ligt aan de rand van een dorp. Maar zodra het donker is moet je maken dat je er weg komt. Het verhaal gaat dat de geesten van de doden dan tot leven komen.

hallobooks 053een oude titel uit 1986. Bijna 30 jaar terug was dit toch wel één van de horrorschrijvers. Ik heb menig boek van hem mogen lezen. Een huis in een bos, eigenaardig en ouderwets en dan laat het bos zijn duistere kant zien.

hallobooks 063“bloeddorst” uit 2012 mag niet ontbreken. Geen fantasiewereld betreden maar gewoon zieke geesten in de echte wereld.. Een kannibalistische genootschap die in het diepste geheim opereert in Nederland is de basis van dit verhaal.

hallobooks 046Voor mezelf heb ik dit boek nog liggen. Ik heb er wel door heen zitten bladeren maar wil het nu wel eens gaan lezen. Over de geschiedenis, rituelen en gebruiken tijdens Halloween.. Als ik tenminste tijd heb voor een boek… we gaan immers morgen Halloween vieren….

Geef een reactie

