#OHMYBOOKATHON

boekstapelDe afgelopen dagen meegedaan met de #OHMYBOOKATHON. De bedoeling was lekker veel te lezen en de gelezen boeken door te geven op een site waar bij gehouden werd welke titels iedereen las, hoeveel pagina’s en de boeken kregen cijfers. Via social media hielden we elkaar op de hoogte en er waren de nodige challenges en win-acties.  De stapel hierboven ( op Papertowns na die las ik net voor de challenge uit) is mijn gelezen stapel geworden.

Ik las 7 boeken, 2069 pagina’s . Er deden meer dan 300 lezers mee en het totaal gelezen aantal boeken zullen we deze week wel vernemen.

Het meest luchtigste was “Lobsters” (recensieboek voor Boekenbijlage), het meest verrassende “de kraaienfluisteraar”, het mooiste ” de boekhandel ” en het meest ontroerende en indrukwekkendste was ” wij zijn onszelf niet”…

yellow Challenge #yellowbooksookyellowook yellow…

Ik heb niet met alle challenges mee gedaan… op zich is het wel leuk dat je dan al die foto’s voorbij ziet komen maar ik had beetje last van tijdgebrek. Ook kwam ik er achter dat ik helemaal niet zoveel gele boekruggen in de kast had staan en bij het maken van de foto lijken er wel heel veel spontaan oranje…

Een van de doelen van zo’n bookathon is om het lezen een boost te geven. Tja dat is bij mij niet echt nodig… Een ander is de gezelligheid om titels en tips te delen met andere via Twitter, Facebook en Instagram. Dat is wel leuk om te doen/ mee te maken.

Van mij te willen lees-lijst is één boek blijven liggen omdat het mooie “we zijn onszelf niet” eerst gelezen moest worden van mij, een recensie exemplaar waarvan eerdaags recensie voor Boekenbijlage zal volgen.  Maar dat komt ook wel weer goed.

Geef een reactie

