“In beeld met instagram in 60 minuten” Kirsten Jassies

in beeld met instagramisbn 9789461261342 / 2015

uitgeverij Haystack

De afgelopen vijftien jaar heeft Kirsten Jassies allerlei sites, blogs en socialemediakanalen gemanaged zoals Tuinieren, Plan Nederland, vtwonen, Cosmopolitan en LINDA. Ze heeft een bloggers-netwerk opgezet voor uitgever Sanoma,  ze coacht bloggers op het gebied van kwalitatieve inhoud en online marketing om meer volgers te krijgen en sneller te groeien.Ze is gefascineerd door de wijze waarop jonge mensen de nieuwe socialemediakanalen hebben omarmd en vanaf hun zolderkamer wereldberoemd zijn geworden.

In beeld met Instagram in 60 minuten maakt deel uit een serie “Digitale trends en tools in 60 minuten” waarbij je je snel en grondig kunt informeren.

Achterflap: Deel alles wat je ziet met de wereld via Instagram. In dit praktische boek staat beschreven hoe je dit populaire platform privé en zakelijk kunt inzetten en hoe je snel meer likes en comments kunt verzamelen.

Het handzame pocketformaat nodigt uit om het boekje gelijk ter hand te nemen en er in te gaan bladeren. De inhoudsopgave is zeer kort en overzichtelijk zodat je snel naar de stukjes kunt bladeren die jouw interesse hebben op het eerste gezicht.  Na een prettige inleiding, waarbij zelfs een digibeet als ik zelf ben nieuwsgierig wordt, wordt stap voor stap uitgelegd wat Instagram is, met wat voor insteek je het (met name voor je bedrijf of product) kunt gebruiken, het gebruik van foto’s, teksten en hashtags , het volgen en volgers aantrekken,kortom hoe je je strategie kunt uitstippelen en kan aanpassen.

Het fijne van dit boekje vond ik dat het in makkelijk te begrijpen taal is en dat je in een korte tijd toch meer weet over het fenomeen Instagram.  Zelf heb ik het, zoals de meeste denk, geïnstalleerd en uit proberen te goochelen hoe het werkt terwijl je wat plaatst. Door de achtergrond informatie ben ik de app wat kritischer gaan bekijken en met name het gebruik van hashtags en het doel van mijn Instagram- account. Voor mij is het een verlengstukje van mijn blog en recensiewerk en gaat veel van de informatie niet op maar als iemand het zakelijk wil gaan gebruiken is het een verfrissend en duidelijk verhaal om ter hand te nemen. En wat is nu eenmaal 60 minuten bij het opstarten van iets nieuws? Je haalt er immers altijd wel je voordeel uit.

Op de site van de uitgeverij  vind je ook de andere titels uit deze serie en kan je de eerste paar bladzijde van het boek lezen, wie weet maakt het je nieuwsgierig..  Bij deze de link :

http://www.haystack.nl/main/index.php/nu-in-de-boekhandel/item/in-beeld-met-instagram-in-60-minuten

Ik dank uitgeverij Haystack voor het toezenden van het recensie exemplaar. De foto van de cover komt van de site van uitgeverij Haystack.

Advertenties

2 Comments

  1. Pingback: “social selling in 60 minuten” Djoea van Zanten | conniesboekkies

  2. Pingback: “medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten” Stéphan Lam | conniesboekkies

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s