#TheReadingChallenge #30dagenfotochallenge

Bij deze weer een update van #TheReadingChallenge !  Elke dag een foto plaatsen met betrekking tot het thema van die dag … Moet zeggen dat het me nu tot nu toe redelijk mee valt om een foto onderwerp te vinden!

Photo Collage Maker_MPBecQ16.zielig, heel erg zielig

Zielig in de zin van : vreselijk en tranen in mijn ogen… Ik las het voor het eerst in mijn tienerjaren en heb het inmiddels al paar keer herlezen maar blijf het een mooi verhaal vinden.

trc1717.boekenlegger

Uiteraard snappen jullie dat ik over deze vraag geen seconde hoefde na te denken en het ontwerp van dochterlief Femke voor de site http://www.ikvindlezenleuk.nl natuurlijk koos uit de berg boekenleggers die hier in huis dwalen !

trc1818.aanbevolen!

Deze titel is één van de meest ontroerende titels die ik gelezen heb in het afgelopen jaar. Heb ook een lezing bij mogen wonen waar hij vertelde over zijn leven met zijn partner en het afscheid wat hij moest nemen. Een mooi liefdesverhaal over omgaan met een partner met dementie. Een echte aanrader !

trc1919.goed plot.

Over deze opgave moest ik even nadenken welke titel ik daarvoor zou kiezen. Er zijn meerdere boeken die een goede ontknoping en bevredigend einde hebben en ik wilde niet continu dezelfde titels plaatsen. Deze thriller is een heerlijk vlot leesbaar boek en één van de weinige thrillers die ik nog een keer zou willen lezen.

trc2020. moet verfilmd worden.

Er waren passages in dit boek die tranen in mijn ogen brachten. De gruwel en pijn die de hoofdfiguur moet ontberen. Wetende dat het ook gebaseerd is op een waargebeurd verhaal doet je tenen geheel krommen. Ik vind dat dit verhaal moet worden blijven verteld en voor de niet-lezers ( ook al is dit zeer toegankelijk voor niet-lezers) zou er gewoon een film moeten komen!

trc2`121.Mijn volgende boek

Zoals sommige mijn foto van mijn “nog te lezen ‘ stapel al hebben gezien zou je zeggen genoeg keuze. Mijn recensie boeken krijgen echter altijd voorrang. Vandaar dat dat het kiezen naar een volgende titel wat makkelijker maakt. Dit boek kreeg ik als recensie exemplaar van uitgeverij de Fontein. Het eerste deel heb ik mogen recenseren voor Boekenbijlage. Inmiddels is het uit en ligt het te wachten om beschreven te worden.. Dus moet er eigenlijk een nieuwe foto 21 komen :O)

trc2222.Moet ik hebben !

Tja, ik zag deze foto langskomen bij TRC van een collega-blogger. En die titel en dan zo’n lief uiltje er bij… die MOET ik gewoon hebben ! Wat raar dat ik die nog niet had.. Het leuke van TRC is dat je toch weer titels tegen komt en tips :O)

trc2323.”te lezen “stapel

Het was even proppen om het op één foto te krijgen maar het is gelukt. Ik had eerder dit jaar de stapel geteld maar dat ga ik niet meer doen… En nee ik zie er niet tegen op  en ja ik sla me er ooit wel eens doorheen en nee ik wordt er niet moedeloos van eerder gelukkig. Bij elke bui een boek, overal in huis  ligt wel een boek op een hoek , maar voor deze keer dus verzameld op één boekenberg. Tot vreugde van familielid die ze het liefst niet overal wil vinden .. (snap dat persoonlijk niet maar goed ieder zijn ding)…

trc2424.wil ik nog een keer lezen

Voor Boekenbijlage mocht ik dit mooie boek lezen. Over een gehandicapt meisje en haar problemen met haar familie en omgeving. Haar kracht en sterke wil. Zo mooi ! Samen met mijn dochter heb ik het gelezen en een recensie gemaakt . Lees die hier :

Ieder kind zou een eigen mevrouwtje moeten hebben

Nog zes dagen te gaan !

Ik vind het erg leuk dus om tips te vinden bij andere die mee doen met deze challenge. Hoop dat ik jullie zo ook een paar tips kan geven !

Geef een reactie

