“Het waanzinnige boek over je lichaam” Andy Griffiths & Terry Denton

waanzinnige boek ove rje lichaamisbn 9789401424172 / 2015

uitgeverij Lannoo, vertaald door Edward van de Vendel

Andy Griffiths is een van de populairste kinderboekenauteurs in Australië. Hij schreef al meer dan twintig boeken en van een van zijn reeksen werd een animatiereeks gemaakt. Griffiths werkt al jaren succesvol samen met auteur en illustrator Terry Denton. Hun werk werd al meermaals bekroond. “De waanzinnige boomhut van 13 dan wel 26 of 39 verdiepingen” zijn zeer populair.

Het boek is verdeeld in twee delen : lichaamsdelen die je kunt zien en uiteraard lichaamsdelen die je niet kunt zien. Beide delen zijn weer onderverdeeld in hoofdstukjes. De hilarische tekeningen worden voorzien van een stukje tekst met echt alleen het “belangrijkste”over dat orgaan en daaronder een A&T’s grappig lichaamsdelen-weetje.Het is namelijk zeer prettig te weten dat je spijsvertering gedurende je hele leven zo’n 50 ton aan voedsel verstouwd, dat zijn ongeveer tien Afrikaanse olifanten!

Voor mijn studie moet ik een vrij pittig anatomie boek  in mijn hoofd stampen, dan was dit wel een welkome afwisseling en kon ik zomaar zeggen dat ik met “mijn studie”bezig was terwijl ik het las, haha, mijn dochter en ik hebben het boek hardop en hard lachend samen doorgenomen!

Op youtube deze leuke trailer gezien :

Geef een reactie

