Young Adult boekenweek !

YAboekenweek-Logo

Deze week is de  Young Adult boekenweek van start gegaan ! Heel leuk initiatief waarbij deze doelgroep eens in het zonnetje gezet wordt. Veel acties bij boekhandels en uitgeverijen die allemaal mee willen doen om dit tot een succes te maken !

De CPNB heeft de Literatour gestart. Een campagne die het literatourleesplezier voor jongeren vooropstelt en voor middelbare scholieren het boek te vinden wat bij hen past.  Tijdens de Literatour bezoeken aansprekende schrijvers de middelbare scholen om in gesprek te gaan met leerlingen in de hoop ze aan te sporen te gaan lezen. Ze richten zich op jongeren van 15 tot/met 18 jaar in Nederland.

Zelf ben ik niet zo van het etiket plakken op boeken qua genre en lees ik de meest uiteenlopende boeken. Ik lees ook veel Young Adult en bespeur bij sommige mensen dat er nog wel eens minzaam over gesproken wordt. Terwijl veel Young Adult titels uitermate geschikt zijn voor de ook ´wat oudere lezer´.

Deze week wil ik op mijn blog weer wat Young Adult boeken bespreken. Het boek van Erna Sassen heeft de spits afgebeten en bij mijn recensies vind je al meerdere boeken die ik het afgelopen jaar ,veelal met plezier heb gelezen.

Voor boekenbijlage mocht ik  ik geef je de zon Ik geef je de zon  lezen en bespreken. Deze recensie komt eerdaags op http://www.boekenbijlage.nl online. Een verrassend boek in zeer andere schrijfstijl dat je van standaard Young Adult verwacht.  

Aan het einde van de week wil ik jullie nog mijn Young Adult Top Tien van mijn afgelopen leesjaar laten weten…. Welk boek zou er in jouw Top Tien niet mogen ontbreken ……

 

 

 

de logo´s komen van de site van Young Adult. nl en CPNB

 

 

2 Comments

Geef een reactie

