“Pogingen iets van het leven te maken “…

IMG_7195

Pogingen iets van het leven te maken ! Het geheime dagboek van Hendrik Groen, 83 3/4 jaar.

Eén van de leukste boeken die ik in de afgelopen maanden las was dit dagboek van Hendrik Groen !  Op boekenbijlage is  mijn recensie over dit boek geplaatst maar ik wilde het hier ook nog even kort bespreken.

Omdat ik in het kader van “de Week van Zorg & Welzijn” boeken wil bespreken die direct of indirect hiermee verbonden zijn kan dit boek niet achter blijven.

Op een ludieke, soms sarcastische wijze, laat Hendrik Groen ons binnen in zijn leventje. Over het wel en wee in het zorgcentrum waar hij woont, de intriges die zich daar plaats vinden achter de geraniums en de wereldproblematiek die daar tijdens de koffie wordt gerelativeerd.

Het is een heerlijk boek waarbij ik met een grote glimlach door heen ging.

Hendrik Groen houd ‘open huis’..  morgen houden veel zorginstellingen ‘open huis’, ga er eens kijken en misschien na het lezen van dit boek wel met een andere blik…

Mijn recensie op boekenbijlage vind  je hier

Leven achter de geraniums

3 Comments

  1. Pingback: -Overzicht recensies- | conniesboekkies

Geef een reactie

