“Had ik het maar geweten” Dirkse& Petit

had ik het maar gewetenisbn 9789021546483

Kosmos uitgeverij, 2011 is de editie die ik heb liggen. In 2013 is er een geheel herziene editie verschenen.

“Had ik het maar geweten, moderne dementiezorg”… geschreven door Ruud Dirkse & Caro Petit is inmiddels het best verkocht informatieve boek over dementie. Er is veel aandacht voor wat mensen met dementie nog wel kunnen en het boek is goed en duidelijk opgezet.

Het begint met een  duidelijke inhoudsopgave, die de hoofdstukken in zeven onderwerpen verdeeld en waarbij je dus snel iets terug kan vinden.Vervolgens een uitleg over wat dementie is, hoe je om kan gaan met de gedragsveranderingen, hoe je je leefomgeving kunt aanpassen maar ook over mantelzorg en wie is wie in de dementiezorg.

Naast de vele tips voor familie, vrienden, mantelzorgers en verzorgenden op allerlei gebied : omgaan met, activiteiten, hulpmiddelen etc. is er ook een lijst vol met boekentips, begrippen en websites. Verder komen er veel mensen aan het woord die dementie in directe omgeving hebben mee gemaakt.

Op een zeer duidelijke wijze wordt uitgelegd wat dementie is, hoe het verloop gaat, wat je zou kunnen verwachten en hoe je er mee om kan gaan.Hierdoor is het voor een ieder die er op welke wijze mee in aanraking komt van harte aan te bevelen dit boek te lezen. Niet alleen voor mijn werk maar zeker ook nu met mijn studie heb ik er al veel uit kunnen halen. Eigenlijk een onmisbare vraagbaak.

Op de site van http://www.hadikhetmaargeweten.nl meer informatie over dit boek.

De foto bij deze bespreking komt ook van deze site.

1 Comment

  1. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

Geef een reactie

