“Tempel van de Spiegels” Mirjam Gielen

IMG_7126

Tempel van de Spiegels is een serie van Mirjam Gielen.  Ik heb nu deel 1 en deel 2 mogen lezen en ik hoop ook nog het derde deel te gaan lezen !  Het is uitgegeven door uitgeverij Kluitman en het zijn lekker dikke boeken ( meer dan 300 blz) maar dat merk je niet want je leest ze zo snel dat ze toch veels te snel weer uit zijn !

De kaften zijn gemaakt door Elsa Kroese. Die kan echt mooi tekenen. Alleen in de binnenzijde van de kaft zit nog een landkaart maar verder zijn er geen illustraties in het boek. Dat vind ik aan de ene kant wel jammer omdat er heel mooie dingen en aparte dieren in het boek voorkomen. Dat had  een mooie aanvulling geweest. Aan andere kant kan je nu lekker zelf fantaseren hoe ze er dan uit moeten zien!

Deel 1 heet “het magische kristal”: Sybilla, Marthe en Catali worden in de Tempel van de Spiegels opgeleid tot priesteres. Als ze op een dag een groot kristal vinden, gebeurt er plotseling ene ramp na de andere. Sybilla krijgt vreemde visioenen, er komt een man naar de tempel die beweert haar vader te zijn en tot overmaat van ramp worden er twee magische spiegels gestolen. De drie vriendinnen willen de spiegels terughalen.

Deel 2 heet “de wraak van Miren”: De drie vriendinnen hebben de Maanspiegel terug maar de Zonnespiegel is nog steeds verdwenen. Ze hebben geen idee hoe ze de leugenachtige Miren en de spiegel kunnen vinden.

Ik vind de boeken super om te lezen. Het heeft avontuur en spanning en zijn geheimzinnig en lekker dik. Vooral de aparte dieren vond ik ook erg leuk.  Het is leuk voor jongens en meisjes vanaf mijn leeftijd (11) groep 7 a 8 en ouder.

Groetjes Femke

Op de site http://www.ikvindlezenleuk.nl vind je mijn recensie van deel 1  via deze link:

http://www.ikvindlezenleuk.nl/2014/11/mirjam-gielen-het-magische-kristal.html#more

En op youtube staat een intervieuw met de schrijfster en dit filmpje over het boek . Van mij mogen ze er wel een mooie film van maken !

3 Comments

  1. Pingback: Femke’s boeken top tien 2014 ! | conniesboekkies

  2. Pingback: Overzicht recensies | conniesboekkies

Geef een reactie

