Superhelden : Superboeken !

IMG_7104

Yoepie eindelijk was deel 3 er ! Moest ik eerst even “ruzie”maken met mijn moeder wie hem het eerste mocht lezen maar toen dacht ik dat ik eerst deel 1 en deel 2 weer ging lezen omdat ik dan weer lekker in het verhaal zou zitten en het zou dan langer duren voor ik deel 3 uit zou hebben..Want al hadden we lang gewacht als ie uit zou zijn dan zou het echt afgelopen zijn. En dat is zo jammer dat een serie dan afloopt.

Superhelden is een heel spannende en gave serie van 3 delen.

Waar gaat het over? (even van de achterkant overschrijven)

Overal op de wereld spelen kinderen Superhelden.nl . Alleen de allerbeste spelers mogen door naar de geheime levels op het virtuele eiland Pala. Maar niemand weet dat het eiland echt bestaat. Niemand weet dat de allerbeste spelers worden ontvoerd en op Pala tegen hun wil worden opgeleid tot superspion. Afgestudeerde spionnen heten Superhelden en worden op internationale missies gestuurd. Alleen de mysterieuze leider Mr. Oz. weet wat het einddoel is.

In deel 1 is daar Iris die haar vader heeft verloren en alleen woont met haar moeder, haar broer is verdwenen. Ze is heel goed in de game. Superhelden Alex en Fiber worden naar Nederland gestuurd om Iris te ontvoeren. Iris heeft ook nog een extra supertalent.

In deel 2 gaat Iris samen met haar broer Justin, die ooit van Pala is ontsnapt, proberen te ontdekken wat nu het plan is van Mr. Oz. Welke missie moeten ze gaan doen ? Iris wordt ook nog eens verliefd op Alex, de zoon van Mr. Oz.

En dan is daar eindelijk deel 3. Iris wordt op missie gestuurd. Ze moet samen met Alex een satelliet zien te kapen op een Amerikaanse luchtbasis. Alex zegt dat het is om een wereldoorlog te voorkomen maar Justin denkt dat er juist een oorlog van komt. Om er achter te komen wat er gaat gebeuren en welke kant Iris kiest moet je alle drie de boeken lezen !

Ik vind de serie heel erg goed. Het is spannend, geheimzinnig,lekker lang en er zitten wat spannende verrassing in. Die ga ik nu niet verklappen. Er zitten geen plaatjes in het boek en dat vind ik wel fijn want dan kan je zelf fantaseren hoe het er uit moet zien. Het idee dat je via een computerspel naar een soort fantasie wereld gaat alsof je in een game zit vind ik erg leuk. Wat ik ook grappig vond is dat de kinderen in het verhaal ook meer volwassen worden. In het begin vloekt Fiber bijvoorbeeld heel veel en vind iedereen haar heel irritant en hoe ze is veranderd in het verhaal en dan weet je ook waarom ze zo doet. Maar dat  moet jezelf maar lezen.

De boeken lezen lekker snel en is heel erg spannend. De robotspin vond ik erg eng ( maar ik hou ook niet van spinnen) en de andere uitvindingen worden ook heel goed uitgelegd. Er zit veel fantasie in en ik zou het erg leuk vinden als iemand er ook nog een film van gaat maken want dat zou heel erg cool zijn!

De serie is voor jongens en meisjes vanaf ongeveer 11 jaar / groep 8 en ouder.

En eigenlijk is het einde van deel 3 wel een goed einde maar als het zou kunnen kan er best nog wel een deel 4 komen ?

 

2 Comments

  1. Pingback: Femke’s boeken top tien 2014 ! | conniesboekkies

Geef een reactie

